شريك قطب سوم خودروسازي؟ پروژه تشکیل قطب سوم خودروسازی ایران اگرچه در دولت قبل نیز مطرح بود و حتی شهرهایی مانند تبریز و اصفهان نیز کاندیدای میزبانی آن شدند، اما در نهایت بینتیجه باقی ماند و حالا دولت یازدهم بهطور جدی پیگیر تاسیس «خودروساز سوم» البته با فرمولی متفاوت در چابهار است؛
چهار شرکت کشتیرانی خارجی به بنادر ایران میآیند معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: نخستین خط کشتیرانی خارجی تردد خود را به بنادر ایران از هفته آینده از سر میگیرد و سه شرکت کشتیرانی دیگر نیز به زودی وارد بندر شهید رجایی می شوند.
پارس جنوبی گنجی معادل 155 هزار و 992 تن طلا توسعه پارس جنوبی اولویت نخست فعالیت های صنعت نفت است، صحبت از پارس جنوبی یعنی گفتن از گنجی معادل 155 هزار و 992 تن طلا، از این روست که برای حفظ این ثروت ملی همه دست به کار شده اند.
ممنوعیت واردات كالاهای بیكیفیت چینی به كیش منطقه آزاد کیش که به مروارید خلیج فارس مشهور است این روزها نسبت به گذشته شرایط بهتری را تجربه میکند.
اینجا خبری از هیاهوی شهر نیست اینجا روستای منصورآباد است، روستایی در دل جزیره قشم، اینجا خبری از هیاهوی شهر نیست، خبری از شلوغی، ترافیک، آلودگی هوا، زندگی ماشینی و مهم تر از همه چند رنگی و رند بازی و و ده ها و صدها عارضه شهری و شهرنشینی نیست، هرچه است صفاست، سادگی، صداقت و یکرنگی.
تجربه کیش خودرو و کرمان خودرو را تکرار نکنیم بهرام شهریاری که یکی از قطعه سازان مطرح صنعت خودرو است درباره ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور میگوید:«باید شرکتی به این قطب سوم خودروسازی بیاید که قدرت طراحی داشته باشد. اگر شرکتی به عنوان یک تولیدکننده حرفهای بیاید و بتواند علاوهبر بازار ایران به بازارهای اطراف ایران هم توجه داشته باشد آن موقع شرکتهای ایران خودرو و سایپا هم به دنبال راهکارهایی خواهند رفت که خود و شیوه تولید خود را اصلاح کنند تا بتوانند رقابت کنند.
قطب سوم خودروسازی در چابهار؛ چرا؟ طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار یکبار دیگر این منطقه آزاد اقتصادی را به دلیل موقعیت مکانی و جغرافیایی مورد توجه قرار داد حال آنکه منطقه مذکور به دلایل مختلف از جمله مشکلات زیرساختی مناسب هنوز نتوانسته موفقیت چندانی در تجارت و ترانزیت کالا به کشورهای افغانستان و آسیای مرکزی پیدا کند.
یک قطب در مقابل دو قطب خودروسازی طرح ایده قطب سوم خودروسازی کشور را برخی اعتراض دولت به عملکرد خودروسازان در افزایش قیمت محصولات تولیدی تعبیر میکنند، حال آنکه به نظر میرسد دولت با وجود تخصیص امتیازاتی همچون ارزدولتی به خودروسازان یا تسهیل شرایطی برای اخذ وام و تسهیلات، نتوانست از رشد قیمتها جلوگیری کند.