تاسیس مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه بیرجند، گامی در راستای تربیت نیرو براساس نیاز منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50455
ساعت 18:23 شنبه 4 اسفند 1397
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با هدف تربیت نیرو و با نگاه عملیاتی و کاربردی و ارتباط بیشتر با صنعت در راستای نیاز منطقه راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: این منطقه اولین منطقه ویژه اقتصادی بوده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
صفدری زاده با اشاره به اینکه شکل گیری توسعه نیازمند وجود نیروهای ماهر و کارآموخته است، افزود: ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه‌ای و ایجاد قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ارتقا سطح تکنولوژی و بهره گیری از فناوری‌های برتر و نوین اقتصادی جهانی از جمله اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی است.
وی اظهار کرد: در همین راستا منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با دارا بودن دو سایت مرکزی به مساحت730 هکتار در مرکز استان و سایت مرزی خود به مساحت 100 هکتار در نقطه صفر مرزی ماهیرود (میل 78) و واقع شدن درمرکز ثقل محور ترانزیتی شمال شرق ـ جنوب شرق همراه با مزیت‌هایمنحصر به فرد و حذف بروکراسی‌های اداری توانسته نقش کلیدی را در منطقه ایفا کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: منطقه ویژه اقتصادی به عنوان گذرگاهی امن در شرق کشور به عنوان دروازه طلایی اقتصاد شرق کشور شناخته شده و با توجه به مزیت‌هایمنحصر به فرد خود می‌تواند همواره در راستای اعطای خدمات به متقاضیان داخلی و خارجی پیشرو باشد.
صفدری زاده ادامه داد: خراسان جنوبی آماده‌ترین استان برای جهش اقتصادی بوده و بعد از برداشتن تحریم ها با نگاه مسوولین برای برون رفت از این فضا و رسیدن بهفضاهای بالاتر مورد توجه خواهد بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌هاو شهرک صنعتی و بازارچه‌های مرزی و منطقه ویژه اقتصادی باعث شده ما آماده‌تریناستان برای پیشرفت اقتصادی کشور باشیم.
صفدری زاده تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی با هدف تربیت نیرو و با نگاه عملیاتی و کاربردی راه اندازی و هم اکنون در سه رشته تخصصیامور گمرکی، بهداشت و ایمنی و بازاریابی دانشجو می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه لازم است مرکز بین‌الملل و مرکز رشد نوآورانه در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود، یادآور شد: ایجاد این مرکز می‌تواند در تربیت نیروی متخصص کمک شایسته‌ای کند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو