لزوم یکپارچه سازی ورود غذا و دارو در مناطق آزاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35016
ساعت 23:42 چهارشنبه 2 دی 1394
مدیر ورزش و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دومین نشست مشترک مدیران ورزش و سلامت (قطب سلامت مناطق آزاد) و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه آزاد چابهار بر یکپارچه سازی ورود غذا و دارو در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمد فلاح، هدف از برگزاری این نشست را بررسی چگونگی اجرای تفاهم نامه اخیر دبیرخانه شورایعالی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نحوه نظارت بر تولید، صادرات و واردات کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد عنوان کرد.

فلاح دیگر اهداف برگزاری این نشست را  یکپارچه سازی ورود غذا و دارو در مناطق آزاد کشور برشمرد.

وی گفت: تکمیل و طراحی استفاده جامع از شیوه نامه نحوه نظارت بر تولید، صادرات و واردات کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد می تواند گامی موثر در جهت رشد و تشویق سرمایه گذاران در این بخش باشد.

مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به جایگاه منطقه آزاد چابهار در بحث ترانزیت کالا نیز گفت: باید از شرایط و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد چابهار حداکثر استفاده را ببریم و برای دیگر مناطق آزاد کشور روندی یکسان را پیگیری و با اجرا در مناطق همانطور که دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد تاکید دارند الگو و نمونه شود و در سرزمین اصلی تسری یابد.

* تعیین روش های چگونگی نظارت بر کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد
در ادامه این نشست مدیر استان های سازمان غذا وداروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه و شیوه نامه نحوه نظارت می توان اختیارهای جدیدی از سوی این سازمان به مناطق آزاد با توجه به زیرساخت ها ی موجود داد که تحقق این مهم می تواند به سلامت مردم کمک کند.
عباس مهدی زاده افزود: تعیین روش های چگونگی نظارت بر واردات، صادرات و تولید کالاهای سلامت محور و تعیین روش های ارزیابی، کنترل و پایش این کالاها و انطباق آنها با ضوابط و مقررات سازمان غذا و دارو از مبادی ورودی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور از اهم این شیوه نامه است.
منا جابری دوست، مدیرکل اطلاعات و فناوری سازمان غذا و دارو نیز در این نشست با ارایه مجموعه چند رسانه ای در خصوص اصالت کالا و چشم انداز آن در راستای سیاست های سازمان در قبال مناطق و ارایه آمارو ارقام واقعی توسط آنها در راستای سلامت مناطق پرداخت.
گفتنی است؛ تمامی کالاهای سلامت محور وارده به مناطق آزاد تجاری – صنعتی قشم، کیش، چابهار، اروند، ارس، انزلی و ماکو شامل: مواد خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی و نیز مکمل ها ( فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل تغذیه ای شیر خشک و غذای ویژه ) با برچسب کنترل اصالت بهداشتی کالا و با نظارت اداره نظارت بر ضوابط انسانی و استاندارد کالا مناطق یاد شده مشمول این شیوه نامه خواهند بود.




شناسه خبری: 35016

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو