تلاش براي گسترش گردشگري جهان اسلام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/9248
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
وزير گردشگري سوريه تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم گردشگري در جهان اسلام را از طريق اتحاد گسترش دهيم .

به گزارش بنا (bena) ، القلعه وزير گردشگري سوريه در مراسم افتتاحيه هفتمين اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي ضمن تشکر و قدرداني از تلاش‌هاي حميد بقايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي براي تنظيم و ترتيبات برگزاري اين اجلاس گفت: همچنين از تلاش ايران و اقدامات اين کشور در راستاي خدمت به امت اسلام قدرداني مي‌کنيم.

وي گفت: گردشگري طي پنج دهه اخير رشد دائمي را به خود اختصاص داده و اين علي‌رغم بحران جهاني مالي است که پايه خود را طي دو سال بر جنبش گردشگري افکنده است.

القلعه افزود:‌ سهم گردشگري جهان اسلام از جنبش گردشگري بين‌المللي کم است علي‌رغم اينکه اين کشور‌ها از ظرفيت‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي بسياري برخوردار هستند بنابراين شايسته است که جايگاه مهمي در سطح گردشگري در ميان ساير مناطق داشته باشند و اين ما را وادار کرده است که اهتمام بيشتري به گردشگري بورزيم.

وزير گردشگري سوريه ادامه داد:‌ ما براي ايجاد نگاه مشترک به گردشگري به عنوان عامل اصلي براي تکامل بعد فرهنگي و اجتماعي در جهان اسلام در اين اجلاس گردهم آمديم.

وي خاطر نشان کرد:‌ همچنين از ديگر اهداف حضور در اين اجلاس هماهنگ کردن مواضع کشورهاي عضو در قبال مسائل گردشگري در سطح بين‌المللي و چالش‌هاي پيش‌رو است که باعث مي‌شود که راهکارهاي مختلفي براي نشان دادن چهره تمدني جهان اسلام در نزد بازارهاي اصلي گردشگري ارائه دهيم.

وي در ادامه از تمامي کشورها خواستار شد تا با اهميت دادن به اين مسأله تجارب مفيد خود را در اين راستا ارائه و در چهارچوب کار خود قرار دهند تا گسترش در اين زمينه را شاهد باشيم.

وزير گردشگري سوريه در بخشي ديگر از سخنراني خود به ارائه گزارشي از دستاوردهاي ششمين اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي که در دمشق برگزار شد، پرداخت.

وي خاطر نشان کرد: جمهوري عربي سوريه توانست همانند ساير کشورها با تکيه بر توانايي‌هايي گردشگري خود گردشگران بسياري را جذب کند به طوري‌که در سال 2010 بالغ بر 8 ميليون گردشگر داشته و همچنين رشد ساليانه طي پنج سال اخير به 15 درصد رسيده است.

القلعه يادآور شد: همچنين تصميماتي براي تشويق سرمايه‌گذاران به منظور سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري اتخاذ شده که دادن تسهيلات بسيار به آن‌ها از جمله اين تصميمات است.

وي ادامه داد: هزينه تأسيسات گردشگري جديد طي پنج سال گذشته به يک ميليارد و 800 ميليون دلار رسيده است.

وي پيشنهاد داد:‌ دفتر جديدي براي هفتمين اجلاس وزراي گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس اسلامي تشکيل شود که جمهوري اسلامي ايران رئيس دفتر و همچنين الجزاير، سنگال و فلسطين نائب رئيس و سوريه دبير اين مجلس شوند. 200

شناسه خبری: 9248

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو