توسعه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي راه حل رفع مشکل اشتغال در ماهشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/7529
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي گفت: راه حل رفع مشکل اشتغال شهرستان ماهشهر و شهرستان هاي اطراف و حتي استان در استفاده از تمام امکانات و ظرفيت‌هاي صنايع پتروشيمي در منطقه ماهشهر است.

به گزارش بنا (bena)، علي يزداني با بيان اين که صنايع بالادست در منطقه ويژه، به ظرفيت نهايي خود رسيده است، افزود: 68 کشور از نقاط مختلف دنيا محصولات توليد شده در اين منطقه را خريداري کرده است و با به کارگيري آنها در صنايع مکمل و صنايع پايين دستي، علاوه بر اشتغالزايي بالا، ارزش افزوده بسيار بالاتري را براي آنها به ارمغان مي آورد.

وي با بيان اين که به ازاي هر شغل در صنايع بالادست 14 شغل در صنايع پايين دست ايجاد خواهد شد، گفت: تجربه 50 ساله ما در استان خوزستان نشان مي دهد مادامي که در احداث و ايجاد صنايع پايين دست اقدام موثري نشود، صنايع بالادست پتروشيمي به دليل ماهيت کاري نمي‌توانند جوابگوي مشکل اشتغال اين استان باشد.

يزداني با اعلام اين پيشنهاد که مناطق ويژه اقتصادي پتروشيمي و آزاد اروند به صورت مکمل يکديگر کار کنند، اعلام کرد: با راه اندازي پروژه‌هاي اروند، LD امير کبير و NF3 بندرامام، 5 و نيم ميليون تن محصول پتروشيمي به ظرفيت توليد منطقه افزوده خواهد شد.202

شناسه خبری: 7529

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو