کمیته اطلاع رسانی نقش موثری در انعکاس روایت اربعین حسینی دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67527
ساعت 17:38 سه شنبه 7 شهريور 1402
دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین منطقه آزاد اروند از نقش مهم این ستاد در انعکاس اخبار بزرگ ترین رویداد جهان تشیع، خبر داد.

به گزارش فرینا، حمید بحرینی با اشاره به اینکه این کمیته در راستای اعلام لحظه به لحظه تردد زوار از مرزبین المللی شلمچه و آگاهی رسانی از روند فعالیت ها واقدامات انجام گرفته تشکیل شده است، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این کمیته اقدامات بسیاری در حوزه اختیارات این کمیته همچون رنگ آمیزی و نقاشی دیواری با موضوع اربعین، طراحی و چاپ بنر محتوایی با موضوع اربعین و شهدا، تهیه پرچم جهت برافراشته شدن در مسیر جاده شلمچه انجام گرفته است.

بحرینی، طراحی و نصب برچسب و استیکر ستاد اربعین بر روی کانکس های ستاد اربعین در شلمچه را از دیگر اقدامات این ستاد عنوان کرد و افزود: رنگ آمیزی، چاپ شماره و نصب آنها بر روی پلاک تیرک های برق در مسیر شلمچه، استقرار و راه اندازی کانکس ویژه خبرنگاران و عکاسان در محوطه 2 هکتاری شلمچه و تجهیز آن، تهیه موشن گرافی با موضوع راهنمای زائر و انتشار آن در فضای مجازی همگی در راستای مسئولیت های این کمیته بود که تلاش کردیم در حد توان و به بهترین شکل انجام گیرد.

وی برهمکاری مسئولان کمیته های مختلف با حوزه رسانه تأکید کرد و گفت: مسئولین دیگر کمیته ها و دستگاه های اجرایی مستقر در مرز می بایست همکاری مناسب با رسانه ها برای انعکاس اخبار دقیق و صحیح اربعین حسینی را داشته باشند.

تولید و تهیه گزارش های تصویری، کلیپ، مستند و گزارش های خبری با موضوع اربعین به صورت روزانه و انتشار در فضای مجازی، نصب و بهسازی بیلبورد های محوطه 2 هکتاری شلمچه، طراحی، چاپ و بنرهای اطلاع رسانی با موضوعات مختلف برای زائرین در شلمچه، نصب بنرها بر روی بیلبوردها، اسپیس فرم و داربست از جمله مواردی بود که مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان عملکرد کمیته اطلاع رسانی اربعین از آنها نام برد.

بحرینی اطلاع رسانی درست را عاملی بر ایجاد اعتماد سازی در جامعه دانست و  خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درست نقش اساسی در اعتمادسازی دارد و از آنجایی که این رسالت بر دوش صاحبان رسانه در جامعه است کمیته اطلاع رسانی در اربعین وظیفه سنگینی بر دوش خود دارد که ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه، عکاسان و تصویربرداران امیدوار هستیم تا پایان این رویداد بزرگ جهان اسلام، بتوانیم پایگاه مرجعی برای مخابره اتفاقات و رویدادهای مهم و معنوی باشیم.

فراهم نمودن پخش زنده ویدئویی از شلمچه و انتشار در فضای مجازی، تهیه عکس و گزارش تصویری از طریق استقرار عکاسان به صورت شبانه روز، راه اندازی کانکس صوت (اطلاع رسانی ویژه زائرین و پخش مداحی های اربعین) در شلمچه و فعالیت های بسیار دیگری توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند انجام و همچنان در حال اجرا است.

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو