رونمایی از برند ژئوفود ژئوپارک جهانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/63408
ساعت 10:03 سه شنبه 12 بهمن 1400
برند ژئوفود ژئوپارک جهانی قشم در در نخستین همایش ایران و گردشگری خوراک در سده نو در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی شد.

روابط فرینا، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اعلام این خبر عنوان داشت: هدف اصلی برندسازی در این حوزه، معرفی محصولات و مواد غذایی مرتبط با زمین در ژئوپارک ها به مردم است.
علی‌رضا امری کاظمی، ادامه داد: سازمان جهانی یونسکو در طرحی به نام IGCP با هدف ایجاد ارتباط عمیق تر بین مردم و ارزش های زمین شناسی اقدام به توسعه ژئوفودها کرد و ژئوپارک جهانی قشم نیز سال گذشته به این طرح پیوست.
به گفته امری کاظمی، معرفی محصولات محلی، توسعه پایدار اقتصاد جامعه محلی و معرفی میراث طبیعی ژئوپارک جهانی قشم از اهداف اصلی این طرح در جزیره می باشد که در دو بخش محصولات ژئوفود و رستوران ها به فعالیت می پردازد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم تاکید کرد: گردشگری تنها صنعتی است که درآمد را به همه نقاط کشور منتقل می‌کند که اصلی ترین محور آن گردشگری خوراک است.
لازم به ذکر است در حاشیه نخستین همایش ایران و گردشگری خوراک در سده نو، علیرضا امیری کاظمی به عنوان عضو هیات رییسه مرکز متخصصین گردشگری خوراک ایران منصوب شد.
گفتنی است، منطقه آزاد قشم در سالن 35 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور داشته و به معرفی توانمندی های گردشگری، صنایع دستی و جاذبه های ژئوپارکی خود به بازدیدکنندگان پرداخته است.
این نمایشگاه تا 12 بهمن ماه برپا خواهد بود.

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري