سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌آموزان نخبه حمایت می‌کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61430
ساعت 11:19 دوشنبه 27 ارديبهشت 1400
سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: این دانشگاه با مساعدت سازمان منطقه آزاد چابهار از دانش‌موزان مستعد یازده شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان در قالب بورسیه تحصیلی دبیرستان دانا و توانا حمایت می‌کند.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ناصر آبروش اظهار داشت: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، پُلان، دشت یاری، راسک، سرباز، قصرقند، لاشار، نیکشهر، فنوج و بخش بنت می‌توانند از بورسیه تحصیلی دبیرستان «دانا و توانا» بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود 6 میلیارد تومان برای تحصیل این دانش‌آموزان طی سه سال گذشته به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه می‌شود گفت: این اقدام در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی منطقه انجام می‌شود. به عنوان مثال در سال 98 بالغ بر 13 نفر از دانش آموز این دبیرستان در دانشگاه های برتر و یکی از دانش آموزان این دبیرستان به نام حبیب جدگال در مرحله نخست آزمون المپیاد دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران1400 توانست در رشته شیمی رتبه نخست را کسب کند و موفقیت وی می‌تواند الگویی برای سایر دانش‌آموزان این دیار باشد.

سرپرست دانشگاه بین‌الملی چابهار در خصوص معرفی دبیرستان شبانه روزی دانا و توانا اظهار داشت: این دبیرستان وابسته به دانشگاه بین‌المللی چابهار بوده که دانش‌آموزان مستعد و نخبه چابهاری و سایر شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان که بیشتر از خانواده‌های کم‌بضاعت و روستانشین هستند در محیطی آرام و علمی به فراگیری دانش بپردازند و در مسیری متفاوت و به دور از دغدغه‌های مالی و اجتماعی در راه پیشرفت علمی قدم بردارند.

وی اضافه کرد: این دانش‌آموزان نخبه در دبیرستان دانا و توانا، توانایی‌های خود را بارور می‌کنند و در آینده با کسب دانش و تخصص لازم به رفع مشکلات منطقه محروم خود همت می‌گمارند.

سرپرست دانشگاه بین‌الملی چابهار به سهمیه بورسیه تحصیلی هر یک از یازده منطقه ذکر شده اشاره کرد و گفت: در منطقه راسک 9 دانش‌آموز، سرباز 9 دانش‌آموز، قصرقند هشت دانش‌آموز، لاشار 6، پلان 2، بنت 6، فنوج  6، نیک شهر 10، دشتیاری 27 و چابهار 33 جمعا131 نفر دانش‌آموز به عنوان بورسیه تحصیلی در دبیرستان دانا و توانا پذیرش خواهند شد.

‌وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم شاخص علمی فرزندانمان افزایش یابد اظهار داشت: با فراهم کردن امکانات رایگانی همچون آموزش مناسب با تدریس نوین، در اختیار گذاشتن کتابهای کمک آموزشی، گروه مدرسین بنام کشوری، گشت‌های علمی، سامانه های الکترونیکی، و مشاوره های علمی تلاش می‌کنیم که آنها در دانشگاه‌های مطرح کشور قبول شوند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو