معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی گفت:

بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی، مهم‌ترین عامل توسعه بندر و منطقه امیرآباد است.

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60907
ساعت 13:38 چهارشنبه 20 اسفند 1399
آقای محمدرضا اله‌یار در جلسه بررسی روند اجرای پروژه رو-رو ریلی بندرامیرآباد، بهره‌برداری از اسکله رو-رو ریلی را مهمترین عامل توسعه این بندر و منطقه دانست.

به گزارش فرینا به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با وجود محدودیت‌های تحریم، ساخت و اجرای تمامی اجزای به کار رفته شده در پروژه اسکله رو-رو ریلی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وی یکی از چالش‌های اصلی و دغدغه جاری پیمانکاران را تغییر قیمت‌ها برشمرد و راه برون رفت از این مشکل را تنظیم جدول قیمتی مورد توافق پیمانکار و مشاور پروژه و ارسال و طرح آن در شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی دانست.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اسکله رو- رو ریلی می‌تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در بندر امیرآباد به طور چشمگیری افزایش دهد.

محمدعلی اصل سعیدی‌پور با یادآوری اینکه در تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز در ساخت اسکله رو-رو ریلی از ظرفیت شرکت‌های داخلی بهره گرفته شده است، افزود: با بهر‌ه‌برداری از این پروژه، شاهد افزایش تنوع کالا به خصوص کالا‌های کانتینری و یخچال، افزایش ترانزیت خارجی و رشد مراودات اقتصادی با کشور‌های آسیای میانه خواهیم بود.

همچنین غلامرضا شریعتی؛ نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بندر امیرآباد با بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌نظیر خود، پرچم عدالت اجتماعی را با اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در منطقه بر افراشته است.

وی بندرامیرآباد را موهبتی گرانقدر و پیشران اقتصادی در استان برشمرد که با اجرای طرح محرومیت زدایی خود در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته گام بلندی را در توسعه منطقه بر دارد.

محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن ناحیه شمال شرق 2 کشور نیز در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با بیان اینکه این بندر در سال‌های اخیر در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده، خواستار انتقال تجربیات و پیاده سازی این الگو در منطقه آزاد اینچه برون شد.

وی اتصال به راه آهن سراسری را یکی از وجوه مشترک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و منطقه اینچه برون برشمرد که همجواری و وجود مرز دریایی بندرامیرآباد با کشور ترکمنستان و مسیر مشترک ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون، رابطه تنگاتنگ این دو منطقه را راهبردی‌تر خواهد کرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري