در سال جهش تولید؛

۲۰درصد مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در صنعت لجستیک است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58783
ساعت 09:07 سه شنبه 9 دی 1399
سرپرست مدیریت حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۲۰ درصد مجوزهای فعالیت اقتصادی منطقه آزاد ماکو در صنعت لجستیک است.

به گزارش فرینا، خیام اکبری با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و انتشار بیماری کرونا، بیست درصد از مجموع مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره مربوط به فعالیت های حمل و نقل و بازرگانی و حوزه لجستیک است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجوز فعالیت صادره از مناطق آزاد مبنای برخورداری از مزایای قانونی مناطق است بنابراین مجوزها تسهیل گر فعالیت های اقتصادی هستند و موجب بهبود فضای کسب و کار و حتی توسعه رقابت شده اند چرا که معافیت ها و مزایای قانونی، هزینه خدمات را کاهش داده و رقابت پذیری فعالیت این منطقه را نسبت به سایر نقاط کشور افزایش داده است.

اکبری افزود: منطقه آزاد ماکو موقعیت بسیار مناسبی از نظر جغرافیایی داشته و مهمترین مرز زمینی ایران (بازرگان) و مرز پلدشت با نخجوان در آن واقع شده است که مرز بازرگان دروازه ایران به اروپا محسوب می شود که رقیب کانال سوئز در خشکی است و استعداد فراوانی برای تبدیل شدن به هاب توزیع کالا در منطقه را دارد .

وی در تشریح پتانسیل های لجستیکی این منطقه بیان داشت: مرکز لجستیک شماره یک بازرگان با انبارهای سر بسته و هانگار و با بالاترین استانداردها احداث شده و در حال ارائه خدمات به فعالین اقتصادی است، که این مجموعه در نقاط مرزی کشور کم نظیر است.

مدیر حمل و نقل و پایانه های سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: فرودگاه ماکو نیز احداث و به بهره برداری رسیده و مجوز پرواز خارجی نیز اخذ نموده است. بدیهی است که تکمیل و توسعه زیر ساخت های موجود و احداث راه آهن، راه اندازی کارگو هوایی، توسعه کمی و کیفی گمرک و پایانه های صادراتی و احداث آزاد راه تبریز ـ بازرگان از دیگر ملزومات این هاب می باشد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو