خبرنگار و عکاس پیشکسوت و جانباز ماکویی دار فانی را وداع گفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58755
ساعت 09:15 يکشنبه 7 دی 1399
"صفرعلی محمدپور"، عکاس و خبرنگار پیشکسوت و جانباز هشت سال دفاع مقدس به دلیل عوارض شیمیایی بعد از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمانش پیوست.

 به گزارش فرینا، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو با تایید این خبر گفت: "محمدپور" نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان در این شهرستان بود وو نخستین خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی را در سال های پیش و پس از انقلاب بر عهده داشت.

حافظ تیموری با تسلیت فوت این روزنامه نگار پیشکسوت افزود: کتاب مصور این خبرنگار و عکاس پیشکسوت به همت سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۷به چاپ رسید که آثار بیش از ۶ دهه فعالیت های خبری و تصویری آن را در سال های قبل و بعد از انقلاب به تصویر کشیده بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، سرپرست فرمانداری ماکو، امام جمعه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداران مرکزی ماکو و بازرگان، روسای ادارات شهرستان ماکو در پیام‌های جداگانه درگذشت این جانباز هشت سال دفاع مقدس، عکاس و خبرنگار پیشکسوت ماکویی را تسلیت گفتند.
صفر علی محمد پور فعالیت خود را از سال ۱۳۳۰ در شهرستان ماکو با نمایندگی روزنامه های اطلاعات و کیهان و به دنبال آن خبرنگاری برای این ۲ نشریه سراسری آغاز کرد.

وی در طول ۶ دهه فعالیت بیش از ۲۰ هزار عکس از اتفاقات مهم این شهرستان در روزهای قبل و بعد از انقلاب و حتی جبهه های جنگ ثبت کرده و به تصویر کشیده است.

ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو