طرح حفاظت و مرمت مسجد رنگونی های آبادان در مرحله نهایی شدن قرار گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58381
ساعت 11:15 سه شنبه 4 آذر 1399
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح حفاظت و مرمت مسجد رنگونی های آبادان در مرحله نهایی شدن قرار گرفت.

به گزارش فرینا؛ محسن قنبری با بیان اینکه این طرح توسط یکی از مشاورین متخصص و باسابقه  در حال انجام است و به زودی جهت اجرا برنامه ریزی خواهد شد، افزود: تا به امروزهیچ گونه طرح مدونی در این راستا وجود نداشته و تمام اقدامات انجام شده به صورت موردی بوده است.

قنبری عدم برنامه ریزی یکپارچه راعامل آسیب دیدن این بنای ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: عمده آسیبی که تا کنون به مسجد رنگونی ها وارد شده؛ رطوبت صعودی است که از زمین به آن  وارد می شود و در حال تخریب بنا و تزئینات داخلی آن است؛ همچنین سازه ورودی آن به صورت موقت تثبیت گردیده که میبایست به صورت اصولی مرمت و تثبیت گردد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که جهت حفاظت از این بنای با ارزش تاریخی می بایست انجام شود، آزادسازی حریم آن و حذف فضای سبز اطرافش است که در حال آسیب رساندن به پی ساختمان و به تبع آن دیوارها و تزئینات داخلی بنا است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: امیدواریم شهرداری آبادان با توجه به وظیفه و مسئولیتی که در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی دارد در روند حفاظت و مرمت این پروژه همکاری لازم را داشته باشد؛ همچنین نیاز است اداره کل میراث فرهنگی استان با توجه به در اختیار داشتن این بنا و اینکه مسئولیت نگهداری و راه اندازی موزه آن بر عهده آنها است، برای شروع  مجدد عملکرد بنا به عنوان موزه و فضای فرهنگی در ساعات مناسب بازدید ؛ تأمین نیروی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

قنبری، بازگشایی این بنای ارزشمند برای بازدیدکنندگان را گامی در جهت توسعه گردشگری منطقه دانست و گفت: با گشایش درب های این مسجد تاریخی، بستر مناسبی برای برپایی نمایشگاه های موقت، برنامه های فصلی و کارگاه های آموزشی ایجاد خواهد شد ومی توان از این فضا استفاده و بهره لازم را برد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو