سرمايه‌گزاران حوزه گردشگري منطقه ارسباران حمايت مي‌شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5677
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي بر حمايت مجلس و کميسيون اقتصادي از سرمايه‌گذاران حوزه گردشگري در منطقه ارسباران خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از واحد ارتباطات رسانه‌اي دفتر ارتباطات نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي، ارسلان فتحي‌پور ‌اظهار داشت: حمايت از سرمايه‌گذاران در بخش گردشگري در تمام کشور با تاکيد فراوان روبه‌روست، اما با توجه به بکر بودن و ظرفيت‌هاي بالاي منطقه ارسباران، از کساني که براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در اين منطقه سرمايه‌گذاري کنند، به شکل ويژه‌اي حمايت به عمل خواهد آمد.

نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي، يکي از موثرترين و کارآمد‌ترين ابزارهاي توسعه پايدار در مناطقي مانند ارسباران را توجه جدي‌تر به مقوله گردشگري و صنعت توريسم عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه پايدار در دنياي امروز راه‌هاي جديدي را طلب مي‌کند و صنعت گردشگري با اينکه در دنيا از سابقه طولاني برخوردار است، ولي هنوز در کشور ما نوپا و در حال رشد محسوب مي‌شود و جاي کار بسيار دارد.

فتحي‌پور تصريح کرد: وجود گونه‌هاي منحصر به‌فرد گياهي و جانوري در منطقه ارسباران، اين منطقه را به جاذبه بي‌مثالي براي علاقمندان به طبيعت تبديل کرده است و در صورت وجود برخي امکانات و زيرساخت‌هاي گردشگري، ضمن حفظ سلامت و بقاي طبيعي منطقه و جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي، شاهد حضور تعداد بيشتري از گردشگران علاقمند در اين منطقه خواهيم بود.

وي افزود: سرمايه‌گذاري در چنين منطقه‌اي که داراي ظرفيت‌‌هاي فراوان طبيعي و انساني است، به طور قطع سودآور نيز خواهد بود و در بلندمدت سبب آشنايي مردم ساير مناطق کشور و ديگر نقاط جهان با جاذبه‌هاي خدادادي ارسباران مي‌شود.

فتحي‌پور، از همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در معرفي جاذبه‌ها و توانمندي‌هاي نقاط مختلف استان از جمله ارسباران تشکر کرد و ابراز اميدواري کرد اين اقدامات در آينده نه چندان دور به معرفي و توسعه استان و کشور عزيزمان منتهي شود.

نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي از آغاز عمليات اجرايي تله کابين کليبر تحت عنوان بام کليبر خبر داد.

فتحي‌پور در بازديد از منطقه نمونه گردشگري علي آباد هوراند با اعلام اين مطلب گفت: تله کابين کليبر که به برکت حضور معاون اول رئيس جمهور در همايش منطقه خداآفرين کليبر طي توافقنامه‌اي با سازمان بازنشستگي کشور، شرکت «آتيه صبا» و «پرشين گلف» به صورت کنسرسيوم از سوي اين سازمان‌ها اجرا مي‌شود، عمليات اجرايي آن آغاز شده يکي از پروژه‌هاي مهم گردشگري استان به شمار مي‌آيد که براي نخستين بار در شمال غرب کشور در شهرستان کليبر ايجاد مي‌شود.

وي گفت: افزون بر يک‌هزار ميليارد ريال در حوزه گردشگري شهرستان کليبر با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ايجاد مناطق نمونه گردشگري در کليبر، هوراند و خداآفرين. ايجاد تله کابين، پارک آبي، دهکده‌هاي توريستي و کمپينگ‌هاي گردشگري هزينه مي‌شود.

فتحي‌پور تصريح کرد: منطقه نمونه گردشگري هوراند که از مصوبه‌هاي سفر سوم رياست جمهوري به آذربايجان شرقي است، با 2 ميليارد ريال اعتبار تقويت زيرساخت گردشگري خواهد داشت.

نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب مناطق نمونه گردشگري «قلعه ‌دره‌سي، کليبر، علي‌آباد هوراند، فندقلوي اهر، کرانه‌رود ارس خداآفرين، آبگرم متعلق، از سازمان ميراث فرهنگي خواست با بسيج امکانات و اختصاص اعتبارات لازم در شناسنامه‌دار کردن اين مناطق و تمهيدات جانبي در راستاي رونق اين مناطق اقدام جدي به عمل آورد.

فتحي‌پور گفت: با وجود اينکه منطقه هوراند آبش احمد و خداآفرين در کمربند گردشگري منطقه ارسباران واقع شده و سالانه پذيراي هزاران گردشگر است، به علت فقدان راه مناسب که هم‌اکنون به صورت راه‌هاي روستايي است، جوابگوي ترافيک جاده‌اي و امنيت جاني گردشگران نيست.

وي، از مسئولان ذي‌ربط خواست در راستاي رضايتمندي مردم منطقه و رونق گردشگري که ارتباطات يکي از زيرساخت‌هاي اصلي اين صنعت است، جاده‌هاي اهر ـ هوراند و اهر ـ آبش احمد به جاده اصلي تبديل شود.

شناسه خبری: 5677

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو