معرفی «ارس» به عنوان منطقه آزاد ايمن

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54732
ساعت 16:47 شنبه 7 دی 1398
پنجمين همايش ملي رفتار شناسي حريق و لجستيك در فرماندهي حوادث با رويكرد مديريت عمليات در شرايط بحراني با حضور متخصصان اين حوزه و به صورت عملياتي در شيراز برگزار شد. 

به گزارش فرینا، «علي دهقاني» كارشناس مدیریت سلامت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در این همایش به عنوان عضو كميته علمي شرکت کرده است درباره رویکرد این همایش توضیح داد: استاندارد‌های لجستیک مدیریت بحران در سیستم فرماندهی حادثه، بررسی تهدیدات لجستیکی در فرماندهی موثر حادثه، فرماندهی یکپارچه و برنامه ریزی لجستیک بر مبنای هدف در عملیات، الزامات پدافند غیر عامل در سناریوی لجستیک فرماندهی حوادث و رفتارشناسی حریق، طرح ریزی و روش اطفاء حریق در حوادث چند وجهی از جمله سرفصل‌هایی است که در این همایش سه روزه ملی به آنها پرداخته شد.
دهقانی ادامه داد: در بخش سمینار‌های جانبی نيز شرکت کنندگان تجربیات موفق خود را در زمینه طرح ریزی و اجرای تعمیرات اضطراری در عملیات لجستیک حوادث مدیریت زنجیره تامین منابع در شرایط اضطراری و اصول مهندسی و تخمین شرایط و ظرفیت‌های میدان در فرماندهی حوادث ارائه کردند.
وی تاکید کرد: گنجاندن برنامه های کاهش آسیب پذیری شهروندان و جامعه که در معرض مخاطرات هستند در طرح های توسعه شهری ضرورت دارد. بنابراین مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با توجه به حجم وسيع صنايع و همچنين محيط هاي شهري مي توانند پيشرو در حوزه كنترل حوادث و ايمني حريق باشند كه منطقه آزاد ارس با توجه به اجراي طرح جامع ايمن و شهر سالم در راستاي بهبود ايمني شهر و كاهش حوادث به عنوان منطقه آزاد ايمن معرفي شد. 
كارشناس مدیریت سلامت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: حوادث طبيعي و انسان ساز و حريق از بزرگترين چالش هاي جامعه شهري و صنعتي است و سالانه جان هزاران نفر را در سراسر جهان مي گيرد. اينكه انسان ها بیشتر جان خود را در جریان بلایای طبیعی و حوادثی مانند تصادفات رانندگی، سقوط هواپیما و آتش سوزي از دست می دهند، نشان مي دهد كه ایران جزء کشورهای پرخطر و حادثه خیز دنیا است که می توان به طور شاخص به خطر وقوع زلزله و حوادث رانندگی بی شمار اشاره کرد.
دهقانی ادامه داد: مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در کشور نيز از اين موارد مبرا نيستند مگر آنكه اقدامات كنترلي انجام دهند. طبق آمار سازمان پزشكي قانوني كشور در سال 96 حدود 1650 نفر زن و مرد ايراني جان خود را در اثر سوختگي از دست دادند. 
وی افزود: علاوه بر مرگ و مير و سوختگي هاي مختلف در جامعه انساني، زيان مالي وارده به علت آتش سوزي ها بسيار چشمگير است. از طرف ديگر طبق مطالعه سازمان ايمني و بهداشت شغلي آمريكا (OSHA)، به ازاي هر دلار هزينه در زمينه ايمني حريق، بازگشت سرمايه حدود 4 تا 6 دلار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو