باید به یک برند در منطقه تبدیل شویم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50741
ساعت 14:06 شنبه 25 اسفند 1397
معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: ایجاد نمایشگاه ایران کازمتیکا در اروند باید کمک کند توسعه بازارمان را در منطقه داشته و تبدیل به یک برند شویم.

به گزارش فرینا؛ مهدی پیر صالحی ضمن خرسندی از برگزاری "نمایشگاه ایران کازمتیکا" در منطقه آزاد اروند، بازار لوازم آرایشی و بهداشتی را در کل دنیا بازاری  به سرعت رو به رشد معرفی و تأکید کرد: منطقه آزاد اروند باید کمک کند بازار صادراتی ما فراتر رود امروز که رابطه بسیار خوبی با کشور همسایه خود عراق داریم حتما باید این نمایشگاه برند ملی ما شود و از ظرفیت های آن بتوانیم استفاده کنیم و منطقه را تحت تأثیر قرار دهیم؛ این نمایشگاه ایجاد شد برای اینکه ما یک برند داشته باشیم برای تمام تولید کنندگان و واردکنندگان که بدانند سالانه در یک نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

پیر صالحی در خصوص تنوع فراورده های آرایشی بهداشتی گفت: این فرآورده ها امروزه دیگر از محصولات میکاپ و رنگی فراتر رفته و برای سلامت پوست، مو و ناخن مصرف می شوند.

وی از رشد دو برابری این بازار در جهان گفت و افزود: امروز دنیا در زمینه های مختلف سرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام می دهد بطوری که در ۱۵ سال گذشته رشد بیش از دو برابری را این بازار به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از سهم کم بازار تولید و واردات رسمی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز ۴۰۰۰هزار میلیارد دلار سهم فرآوردهای آرایشی و بهداشتی در ایران است که مبلغی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار سهم تولیدات داخلی در این زمینه است و حدود ۴۰۰ میلیون دلار واردات رسمی و متأسفانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار فرآورده های قاچاق و تقلبی است که تهدیدی برای سلامت مردم است.

پیر صالحی عنوان کرد: محصولات کازماتیک فراورده هایی است که مصرف روزانه مردم قرار می گیرد و اگر بحث تقلب را در این زمینه جدی نگریم، حتما در مصرف طولانی مدت آسیب های جبران ناپذیری برای سلامت جامعه به همراه خواهد داشت. از همین روی از تمامی تولید کنندگان و واردگنندگان تقاضا می کنم بحث تقلب را بسیار جدی بگیرند؛ چرا که قاچاق و تقلب بازار کار خودشان را نیز هدف قرار می دهد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو