پرداختن به هنر سبب تقویت بعد فرهنگی مساجد منطقه آزاد اروند می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/50708
ساعت 13:24 سه شنبه 21 اسفند 1397
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت: یکی از ابزارهای پرداختن به فرهنگ، هنر است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با پرداختن به هنر، بعد فرهنگی را در مساجد منطقه آزاد اروند تقویت کنیم.

به گزارش فرینا،حمید بحرینی در نشست خبری دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند که درمجتمع مقیطیه برگزار شد، اظهار داشت: هر استان یک دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارد و با توجه به ساختار مدیریتی در منطقه آزاد اروند، این منطقه مانند یک استان دیده شد و یک دبیرخانه مجزا در آن تشکیل شد.

بحرینی افزود: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که ۲۸ کانون متعلق به شهرستان خرمشهر و ۳۲ کانون در شهرستان آبادان قرار دارد.

وی بابیان اینکه برای سال ۹۸ سه رویکرد را مدنظر داریم، عنوان کرد: آموزش هنر و فعالیت‌های هنری اولین رویکرد ما برای سال آینده است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند گفت: یکی از ابزارهای پرداختن به فرهنگ، هنر است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با پرداختن به هنر، بعد فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم.

بحرینی افزود: ترویج فعالیت‌های تفریحی و ورزشی رویکرد دوم ما برای سال ۹۸ است. این برنامه‌ها در برخی مساجد وجود دارد اما در موارد متعدد این‌گونه نیست و می‌خواهیم مساجد شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینو شهر و حومه را تبدیل به مکان هدف این فعالیت‌ها کنیم.بحرینی اعلام کرد: گسترش فعالیت‌های اجتماعی نیز رویکرد سوم ما است و اقداماتی از جمله فرهنگ‌سازی در مسائل شهری مانند تفکیک زباله‌ها، رفتارهای شهروندی و مواردی از این قبیل مدنظر ما است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند عنوان کرد: فعالیت‌های جهادی می‌تواند تأثیرات خوبی در عرصه سازندگی و تقویت روحیه جوانان داشته باشد و به همین منظور اردوهای جهادی را نیز در برنامه‌های خود دیده‌ایم.

وی بیان کرد: بخشی از وظایف ما خاص مساجدی است که کانون فرهنگی و هنری دارد و بخشی دیگر نیز عام بوده و همه مساجد شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده، اروندکنار، و حومه این شهرها را شامل می‌شود.

بحرینی اظهار داشت: مساجدی که برنامه دارند در اولویت بالاتری برای تجهیز و تأمین هزینه‌ها قرار می‌گیرند که این موضوع به‌نوعی مشوق برنامه محور بودن مساجد است.

وی گفت: پیش‌تر در شهرستان‌ها یک مسئول امور مساجد وجود داشت که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر این مسئول فعالیت می‌کردند، در حال حاضر نیز این ساختار حفظ می‌شود با این تفاوت که به‌ جای اینکه زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان باشند زیر نظر دبیرخانه کانون‌ها در منطقه آزاد اروند هستند.

بحرینی افزود: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از یک خرد جمعی کار را پیش ببریم و به همین منظور در نظر داریم تا یک کارگروه فرهنگی و هنری برای این دبیرخانه ایجاد کنیم که در آن از نخبه‌های هر حوزه اعم از رسانه، هنر، و ورزش و موارد دیگر استفاده شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو