رشد پارامترهای اقتصادی در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48320
ساعت 09:16 يکشنبه 22 مهر 1397
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در اغلب پارامترهای اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم و ظرف ۶ ماهه اول سال ۹۷ هفت هزار و ۵۰ نفر بیمه‌شده داشته‌ایم.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در نشست با فعالان اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی که با حضور جبار عبود زاده مدیر بهبود کسب‌وکار و توسعه رقابت‌ها و ریاض فرحانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت منطقه آزاد اروند باید در ۴ سال گذشته دیده شود چراکه توسعه این منطقه به شکل فعلی با روی کار آمدن دولت آقای روحانی انجام شد.

وی افزود: در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی، زیرساختی و دیگر بخش‌ها اقداماتی انجام‌شده است و نمی‌توان همه آن‌ها را انکار کرد اما قابل نقد هستیم و انتقادات را به‌طور کامل و می‌شنویم و پاسخگو هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در بخش کشاورزی جای کار زیادی در منطقه وجود دارد اما وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌کدام از اختیارات خود را به سازمان منطقه آزاد اروند تفویض نکرده است و دست ما به‌اندازه بخش‌هایی که تفویض اختیار شده است بازنیست. از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم به‌منظور تقویت این بخش تفویض اختیار لازم را انجام دهد.

موسوی گفت: تا سال ۹۲ حجم سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۷۶ میلیارد تومان بوده و سرمایه‌گذاری خارجی صفر بوده است اما در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه شده است.

وی تصریح کرد: در اغلب پارامترهای اقتصادی شاهد رشد بوده‌ایم و ظرف ۶ ماهه اول سال ۹۷  هفت هزار و ۵۰ نفر بیمه‌شده داشته‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: استفاده از نظرات مردم و به‌خصوص نخبگان سبب پیشرفت در کار می‌شود، همه قابل نقد هستیم اما نمی‌توان کارهای انجام‌شده را نیز نادیده گرفت.

موسوی بیان کرد: منطقه آزاد اروند دو اتاق اصناف و دو اتاق بازرگانی، ۴۰ هزار واحد صنفی و ۱۶۶ واحد صنعتی فعال دارد و این اعداد در دیگر مناطق وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ظرف سال گذشته بیش از ۳۰ هزار متر زمین واگذار کردیم و در حال حاضر این زمین‌ها فعال است، اظهار کرد: شرایط اقتصادی منطقه آزاد اروند نسبت به دیگر مناطق با توجه به جمعیت شرایط خوبی است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ممنوعیت ورود اتباع خارجی به منطقه که هم‌اکنون برقرار است تأثیری در قیمت کالا نداشته است و این موضوع هم‌اکنون مشهود است.

موسوی بیان کرد: هتل‌های منطقه آزاد اروند با ۲۰ درصد توان کار می‌کردند درحالی‌که هم‌اکنون با ۸۰ درصد توان فعال هستند و بازار خرمشهر و آبادان بعد از لغو روادید شاهد رشد خوبی بوده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو