ساماندهي واردات طلا در چابهار با احداث بورس طلا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/472
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل امور سرمايه گذاري منطقه آزاد چابهار گفت:« به دليل ساماندهي به واردات طلا، دست به احداث بورس طلا در منطقه زده ايم.»

علي نوري مدير عامل امور سرمايه گذاري در منطقه چابهار در گفتگو با "بنا"(bena)اظهار داشت:«با توجه به راههاي ارتباطي چابهار، ورودطلا به منطقه با حجم و سرعت بالا و همچنين قيمت ارزان صورت مي گيرد که با توجه به سود آوري اين امر در منطقه در صدد برنامه ريزي به جهت ساماندهي به واردات طلا شده ايم و به ساخت بورس طلا در چابهار اقدام کرده ايم».

وي ادامه داد: «در اين خصوص ما احتياج به مجوز بانک مرکزي داريم و کسي که اين مجوز را داشته باشد مي تواند از مزاياي سرمايه گذاران در منطقه استفاده کند.»

نوري افزود:« اکنون 1 نفر با اين مجوز به منطقه وارد شده است و جانمايي ساختمان بورس نيز مشخص شده است که به محض انعقاد قرارداد زمين ، ساخت ساختمان بورس طلا آغاز مي شود».

مدير عامل امور سرمايه گذاري چابهار گفت: « در اين ساختمان فروشگاه ها و کارگاه هاي ساخت طلا وجود دارد و يکي از دلايل مهم به جهت احداث بورس وجود کارگاهاي پراکنده طلا سازي در کل استان سيستان و بلوچستان است».

وي گفت:« يکي از اهداف احداث بورس در منطق سود آوري ارزي است . طلا تنها کالايي است که مي توان به عنوان پول رايج از آن استفاده کرد و ورود طلاي ارزان به منطقه يعني ورود ارز به کشور و مي توان گردش پول را در کشور انجام دهيم و طلاي ارزان را با قيمتي بيشتر به ديگر کشورها بفروشيم و گسترش فعاليتهاي سود آور اقتصادي را شاهد باشيم»./204

شناسه خبری: 472

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو