لینک کوتاه: freena.ir/detail/4639
ساعت 16:25
چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل شرکت سوخت رساني خدمات کشتيراني ستاره قشم فرايند سوخت رساني درطرح بانکرينگ قشم که در حال حاضر در دست احداث است را تشريح کرد.
مسعود مستوفي، مدير عامل شرکت سوخت رساني خدمات کشتيراني ستاره قشم ،در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) با اعلام اين مطلب در خصوص طرح سوخت رساني در جزيره قشم افزود: در اين طرح به منظور ايجاد ظرفيت ذخيره سوخت متناسب با عملکرد پيشبيني شده، احداث سايت ذخيرهاي با ظرفيت 50000 تن جهت ذخيره سازي انواع سوخت طراحي شده است.
وي اضافه کرد: به منظور انتقال سوخت مازوت از نفتکشهاي بين 30 تا 40 هزار تني که براي انتقال سوخت از مبادي تامين سوخت به سايت ذخيره در نظر گرفته شدهاند، از شناور تخليه SPM استفاده خواهد شد.
مستوفي بيان کرد:در اين تکنولوژي خط لولهاي به طول تقريبي 2کيلومتر از ساحل تا نقطهاي که به لحاظ عمق آب و موقعيت جغرافيايي مناسب باشد، کشيده شده و به گوي شناور SPM که توسط زنجير به کف دريا متصل شده است، مرتبط مي شود.
مدير عامل شرکت سوخت رساني خدمات کشتيراني ستاره قشم افزود: سپس تانکرهاي حمل سوخت توسط يک زنجير به شناور متصل شده و عمليات تخليه توسط يک لوله منعطف از تانکر به شناور انجام ميشود در اين روش نيازي به لنگراندازي و يا پهلودهي کشتي نبوده و فرآيند انتقال از انعطافپذيري بالايي برخوردار است.
وي خاطر نشان کرد:پس از ذخيره سازي، اختلاط و تاييد کيفيت سوخت توسط آزمايشگاه مستقر در سايت ذخيره، سوخت با ساخت پايانه بارگيري شناورها به کشتيهاي سوخترسان با ظرفيت 2 تا 4 هزار تن منتقل شده و اين کشتي ها با قرار گرفتن در ناحيه مصوب جهت سوخترساني به کشتيهاي متقاضي، سوخترساني ميکنند./205