قشم توان تامین بخش اعظم تولید شناورهای کشور را دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43741
ساعت 17:49 چهارشنبه 26 مهر 1396
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از توان بالای شرکت های شناور ساز فعال در این جزیره برای تامین بخش اعظم شناورهای مورد نیاز کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی در مراسم معرفی کشتی مسافری و گردشگری آرام (ساخت شرکت آرام شناور کیان قشم) که در سالن مرکز رشد برگزار شد، گفت: شناور سازان جزیره قشم دریک دوره تنفس دو ساله می توانند بخش اعظم نیاز کشور به شناورهای صیادی، مسافری، گردشگری و ... را تامین کنند.
او ادامه داد: 20 شرکت شناور سازی در منطقه آزاد قشم با بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری فعالیت می کنند که 530 نیروی کار به طور مستقیم و یکهزار و 100 نیروی کار هم به طور غیرمستقیم با این مراکز صنعتی در اراتباط هستند.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، از ابتدای سال 96 تا کنون 37 فروند انواع شناور به ارزش هشت میلیون و 705 هزار دلار در شرکت های شناور سازی جزیره قشم ساخته شده است.
او با اعلام اینکه 90 فروند شناور دیگر هم در شرکت های شناور سازی قشم در حال ساخت می باشد، افزود: در این مراکز صنعتی شناورهای لندینگ کرافت از 300 تُن تا یکهزار تُن هم ساخته می شود که تاکنون هشت فروند از این نوع شناورها تولید شده است.
مجیدی بیان داشت: شرکت آرام شناور کیان قشم ماه گذشته چهار فروند شناور کاتاماران با کاربری پشتیبانی که در ردیف پیشرفته ترین شناورها در این نوع می باشد را با 200 میلیارد ریال اعتبار تولید و تحویل خریداران نمود.
او همچنین از تولید آمبولانس دریایی با طراحی کاملا ایرانی با آخرین فناوری روز دنیا در شرکت مد کندآلو نیز به عنوان یکی دیگر از توانمندی های سازندگان شناور در قشم نام برد و افزود: این آمبولانس دریایی از طرف شرکت سازنده برای ارائه خدمات درمانی به شبکه بهداشت و درمان قشم اهدا می شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: شهرک صنایع دریایی قشم با اختصاص زمینی به مساحت 280 هکتار در شمال شرق جزیره قشم و با هدف ساخت انواع شناور و خدمات تعمیراتی برای شناورهای تا 10 هزار تُن ساخته می شود.
او از مجاورت این شهرک دریایی با آب های استراتژیک تنگه هرمز، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد قشم، ارائه خدمات هتلینگ، کترینگ، اشتغال 2500 نیروی کار به طور مستقیم، بازار مناسب صنایع دریایی با توجه به برنامه های توسعه صنعت در این جزیره و اشتغالزایی مناسب که حداقل دو برابر بخش های دیگر صنعت می باشد به عنوان مزیت های این شهرک در قشم نام برد.
مجیدی تاکید کرد: با راه اندازی این شهرک 20 درصد از اقتصاد ساخت تعمیر شناورهای گذری از تنگه هرمز در یک سال اول به رقمی معادل 600 میلیون دلار می رسد.
بنا به این گزارش، در این مراسم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دریادار محمد حسین ملک زادگان به عنوان مسئول شهرک صنایع دریایی قشم، شماری از مدیران شرکت های شناورسازی قشم و هفت استان ساحلی در جنوب و شمال کشور، مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم هم حضور داشتند.
در پایان این مراسم، شرکت کنندگان با حضور در اسکله بهمن قشم، سفر دو ساعته دریایی با شناور 55 متری شرکت شناور سازی آرام کیان شناور قشم را تجربه کردند.

شناسه خبری: 43741

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو