تجاری سازی 20 اختراع در کشور / حمایت مناطق آزاد از مخترعان و نخبگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39528
ساعت 17:08 دوشنبه 25 بهمن 1395
اختتامیه نخستین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران اول اسفندماه در تهران و در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرینا، امروز (دوشنبه) نشست خبری اختتامیه نخستین فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران امروز با حضور پیمان سرحدی دبیر فستیوال و مصطفی حسنی رییس شورای سیاست گذاری این فستیوال در سالن کنفرانس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

پیمان سرحدی گفت: دبیرخانه دائمی جایزه بزرگ اختراعات ایران در سال 1393 تاسیس و در اولین گام در خرداد ماه 94 فراخوان ارسال اختراعات منتشر شد و 1823 نفر در جایزه بزرگ اختراعات ایران ثبت نام اولیه کردند و 1129 اختراع به دبیرخانه جایزه ارسال شد و در چند مرحله مورد داوری قرار گرفت.

او افزود: 389 اختراع نیز به مرحله داوری حضوری رسید و در مرداد ماه سالجاری در تهران مورد قضاوت 200 داور قرار گرفت و در نهایت 80 اختراع به عنوان کاندید و از میان آنها 20 اختراع تجاری سازی شدند و قراردادهای آن منعقد شده است.


او درباره چگونگی برگزاری این فستیوال گفت: این اولین جشنواره ای در کشور است که پس اختتامیه؛ کار اصلی آن آغاز می شود و برخلاف دیگر مراسم ها پس از اختتامیه فستیوال تا زمان فستیوال بعدی تمام نمی شود. بلکه نوبت به پیگیری طرح ها، تجاری سازی و برند سازی آن ها خواهد رسید.

دبیر فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران در ادامه درباره هدف این جایزه بزرگ بیان کرد: ما در پی ایجاد ساختاری کاربردی برای استفاده از ایده ها و نوآوری های نخبگان هستیم. در همین راستا پس از برنامه ریزی ها و برآوردهای اولیه با سازمان ها، ارگان ها، دانشگاه و مراکز علمی ـ پژوهشی نیز ارتباط برقرار کردیم.

سرحدی همچنین درباره روند داوری این فستیوال گفت: طرح ها و ایده ها پس از ثبت در مسابقه از سه منظر مورد داوری و تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. ایده های مطرح شده در سه حوزه اصالت طرح، صحت علمی طرح و قابلیت تجاری سازی و بازرگانی داوری شده و طرح های برتر معرفی می گردند. سعی شده است با توجه به معضلات موجود در بحث خدمت سربازی برای جوانان و با رایزنی های صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه ۱۰۰ نفر برگزیده در حوزه های مختلف به این سازمان معرفی شده تا با ارائه پروژه به جای خدمت سربازی خود کسری دریافت کنند.

او هم چنین از برگزاری اختتامیه این فستیوال در تاریخ اول اسفندماه سالجاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران خبر داد.

سرحدی افزود: کمپین «بر می گردیم» با محوریت بازگشت نخبگان و فرهیختگان مورد حمایت دبیرخانه فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران قرار گرفته است.  در این کمپین نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور با انتشار کلیپ های یک دقیقه ای علاقه خود را به بازگشت به کشور اعلام می کنند.

ظرفیت تجاری سازی ایده های نو در مناطق آزاد
مصطفی حسنی دبیر شورای سیاست گذاری فستیوال و دستیار جوان اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طرح ها و ایده های جدید که قابلیت تجاری سازی و تولید داشته باشند مورد حمایت مناطق آزاد کشور قرار می گیرند و اجرایی می شوند.

او ادامه داد: درطول سالجاری برنامه های بازدید از مناطق آزاد کشور برای مخترعان و نخبگان تدارک دیده شد و آنها با ظرفیت های تولیدی، صنعتی و سرمایه گذاری این مناطق آشنا شدند.

حسنی تاکید کرد: مناطق آزادکشورظرفیت تجاری سازی ایده های نو و حمایت از نخبگان را به واسطه موقعیت های تجاری، صنعتی و اقتصادی دارند.

دستیار جوان اکبر ترکان در مناطق آزاد کشور به موضوعات کارگاه هایی که در حاشیه این مراسم برگزار می شود نیز اشاره کرد و گفت: آشنایی با فرآیند تجاری سازی، پژوهش و فناوری از ایده تا محصول، بررسی مدل های ذهنی کارآفرینان برتر دنیا، آماده سازی طرح کسب و کار و ارائه استارت آپ های جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، دیجیتال مارکتینگ، چگونگی راه اندازی شهرک های نوپا، همچنین مطالعه موردی شرکت های موفق در اروپا و آمریکا، چگونگی جذب سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی خارجی، گریز از اشتباهات رایج در تجاری سازی اختراعات و پایگاه طراحی مدل کسب و کار و محصول نهایی از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه ها به آنها پرداخته می شود.

شناسه خبری: 39528

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟