گسترش و تحول اقتصادي با بندر کاسپين در گيلان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/369
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه آزاد انزلي گفت:« با ساخت و بهره وري بندر کاسپين ما شاهد گسترش و تحول در اقتصاد گيلان خواهيم بود.»

کمال دهقاني فيروز آبادي مدير عامل منطقه آزاد انزلي در گفتگو با "بنا" (bena) اظهار داشت:«بندر کاسپين بر اساس استاندارهاي بين المللي ساخته ميشود که داراي 22 پست اسکله که شامل ترمينال مسافر و بار ،ترمينال نفتي، ترمينال کانتينري، ترمينال چند منظوره و... است و با ظرفيت سالانه 11 ميليون تن در سال و در يک نوبت کاري مي تواند بازده داشته باشد».


فيروز آبادي گفت:« منطقه انزلي به دليل قرار گيري در مسير کريدور شمال و اتصال بندر انزلي و کاسپين و ارتباط با شبکه ريلي نياز خود را به جهت احداث بندر کاسپين لازم ديد».


وي ادامه داد:« بندر کاسپن باعث حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در منطقه مي شود همچنين به اشتغال زايي بوميان منطقه حتي در تمامي گيلان کمک مي کند».


مدير عامل منطقه آزاد انزلي گفت:«بندر در زميني به مساحت 351 هکتار و هزينه اي در حدود 400 ميليارد تومان ساخته مي شود و طول مدت اجراي اين پروژه نيز 18 ماه طول مي کشد».


فيروز آبادي در خاتمه گفت:« مشکلي که در خصوص ساخت بندر وجود دارد زمين هاي ناهموار و غير هم سطح و همچنين پراکندگي زمين است».

204

شناسه خبری: 369

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري