انجام مطالعات طرح جامع قطب گردشگري چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3689
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مطالعات طرح جامع قطب گردشگري چابهار با هدف توسعه زير ساخت‌هاي گردشگري توسط گروه مشاوران انجام و وارد فاز اجرايي شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين طرح اولويت بندي و سطح بندي طرح هاي توسعه به دو صورت نرم افزاري و سخت افزاري ديده شده است.

در سطح بندي سخت افزاري احداث فرودگاه بين المللي منطقه آزاد چابهار، دانشگاه بين المللي،شهر تمدنها، پارک ملي ايرانيک،بيمارستان فوق تخصصي، مرکز برگزاري سمينارها،نمايشگاه دائمي، پارک موضوعي، مرکز و پيست اسب و شتر سواري،ساماندهي و توسعه باغ مگاترونيک تيس،اسکله تفريحي و چندين طرح ديگر پيش بيني شده است.

همچنين احداث چندين هتل 5 ستاره، رستوران هاي سنتي، توسعه فضاهاي سبز، سينما و ورزشگاه هاي ورزشي متعدد در اين طرح در نظرگرفته شده است.

در سطح بندي نرم افزاري مهمترين مسائل مطرح شده برنامه هاي توسعه منابع انساني است که شامل برگزاري دوره هاي آموزشي کوتاه مدت براي کارکنان واحدهاي اقامتي و پذيرايي، برگزاري دوره هاي آموزشي کوتاه مدت براي راهنمايان تور، تهيه اقلام آموزشي منافع گردشگري براي عموم و ايجاد و بهره برداري از آموزشگاه هاي بخش خصوصي خواهد بود.

بنابراين گزارش هدف از مطالعه و برنامه ريزي در طرح هاي جامع گردشگري اين است که ، برنامه ريزي گردشگري و ضرورت ايجاد اين طرح ها با هدف جلوگيري از اثرات مخرب فعاليت هاي گردشگري بر روي محيط‌ها و مناطق گردشگري (شهرها ، روستاها ) به دليل تجاري کردن مناظر و چشم اندازهاي طبيعي و جاذبه‌هاي انساني انجام شود.

اگر چه فعاليت‌هاي گردشگري به اهداف و اثرات اقتصادي بهتر دستيابي پيدا کرده، لذا آن اهداف بايد براي رضايت مندي گردشگران و ارتقاء کيفي رفاه و زندگي جوامع محلي (ساکنين) و بشري بکار گرفته شود.

لازم به ذکر است که در اين طرح سرمايه گذاري به سه شيوه سرمايه گذاري هاي زيربنايي، سرمايه گذاري هاي کاري و بودجه هاي جاري ديده شده است.

شناسه خبری: 3689

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو