لینک کوتاه: freena.ir/detail/366
ساعت 16:25
چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه آزاد چابهار گفت:« تا 3 سال آينده با را ه اندازي و توسعه اسکله شهيد بهشتي و اتصال راه آهن چابهار به راه آهن بين المللي ،منطقه آزاد چابهار بزرگترين کريدور حمل و نقل ارتباطي آسيا مي شود.»
محمد طاهر باقري زاده مدير عامل منطقه آزاد چابهار با بيان اين مطلب در گفتگو با "بنا" (bena) اظهار داشت:« به علت موقعيت جغرافيايي امکان برقراري ارتباط بين 3 قاره آفريقا، آسيا و اروپا از طريق خشکي و دريا،همچنين حضور 5 ميليارد جمعيتي که در اين 3 قاره حضور دارد، چابهار مي تواند نقش عمده و استراتژيکي را در خصوص حمل و نقل و ارتباطات بين المللي بر عهده بگيرد ».
باقري زاده با تاکيد بر اينکه «چابهار تنها بندر اقيانوسي ايران و در سطح بين المللي شناخته شده است» گفت:« به اين منظور مسئولان منطقه براي آماده سازي زير ساخت هايي همچون راه آهن، اسکله شهيد بهشتي، بندر شهيد کلانتري و راههاي ترانزيتي برنامه و طرحهايي را ارائه داده اند».
وي افزود:« هزينه مرحله اول اسکله شهيد بهشتي 457 ميليون دلار است که فاز اول آن از طريق هيئت دولت تصويب شده و تا 10 سال آينده مي توان ميليون ها تن کالا را از چابهار به کشور ،همسايگان و حتي کشورهاي محصور در خشکي صادر کرد».
وي در خصوص راه آهن چابهار اعلام کرد:« راه اهن بين المللي چابهار تا قبل از سال 1392 به راه آهن بين المللي وصل ميشود و به علت تسريع در اين امر 400 الي 400 کيلومتر نهايي را به پيمانکاران واگذار مي کنيم».
مدير عامل منطقه آزاد چابهار در خصوص پتانسيل هاي ارتباطي گفت:« ما مي توانيم سالانه در آمد زايي بسياري را از طريق راههاي ارتباطي چابهار براي منطقه و کشور حاصل کنيم و صادرات کالاهاي داخلي را به کشورهايي چون هند، چين، جنوب ، جنوب شرق آسيا و حتي کشورهاي آفريقايي امکان پذير کنيم.»
204