«نبض سلامت» منتشر شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/35029
ساعت 12:11 يکشنبه 6 دی 1394
سومین شماره از نشریه نبض سلامت منتشر شد.

به گزارش فرینا، نشریه نبض سلامت که به بهداشت، درمان و سلامت در مناطق آزاد کشور می پردازد توسط روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منتشر می شود. 
این شماره از نشریه نبض سلامت اختصاص به ویژه نامه "گردشگری سلامت" دارد. 
در این شماره دکتر محمد فلاح مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ این مناطق را دروازه ورود گردشگران سلامت معرفی کرده و نوشته است: در حال حاضر مناطق آزاد به لطف همجواری با کشورهای همسایه، قابلیت الگوی اجرایی گردشگری سلامت در کشور را به خصوص به عنوان دروازه های ورودی مسافران بیمار خارجی دارا است که اجرای موفق این الگو در این مناطق جغرافیایی، مستلزم تامین امکانات، زیر ساخت ها، نرم افزارها و سخت افزارهای موردنیاز در جهت جذب سرمایه گذاران خصوصی علاقه مند به این صنعت از یک سو و همچنین ساماندهی و پیگیری مناسب روند پذیرش و درمان بیماران متقاضی دریافت خدمات موردنیاز از سوی دیگر با مشارکت سازمان های مسئول ستادی و منطقه ای است.
هم چنین در این شماره از "نبض سلامت"، یک گزارش خبری از دیدگاه های مدیران ارشد مناطق آزاد کشور، وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی در خصوص بررسی جایگاه گردشگری سلامت در مناطق آزاد درج شده است.  
اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این گزارش گفته است: هدف گردشگری سلامت این است که بازارهای هدفی که شناسایی شده اند و به تقاضا نیاز دارند را به سمت خود جذب کند.
وی معتقد است: در این راه نیازمند همکاری وزارت بهداشت هستیم. اگر وزارتخانه ای که متولی این امر است؛ بودجه در اختیار اوست و کلیه تصمیمات در این حوزه در آنجا اجرایی می شود؛ همراهی نکند نتیجه ای نخواهد داشت. چون هزینه سلامت را ما نمی توانیم از داخل مناطق آزاد بدهیم چرا که این هزینه از هزینه های آموزش و پرورش نیز بالاتر است. این چیزی نیست که بتوانیم از درآمدهای مناطق آزاد تامین کنیم. مناطق آزاد در این راه کمک کننده هستند اما بودجه اصلی در اختیار وزارت بهداشت است.
گفتگو با مدیر بیمارستان کیش و نیز یکی از مهم ترین تولید کنندگان محصولات پوستی و همانند ساز بافت در جزیره کیش از دیگر مطالب منتشر شده در "نبض سلامت" است. 
نشریه "نبض سلامت" به صورت ماهیانه با تیراژ یکهزار نسخه و توزیع رایگان در سازمان های مناطق آزاد، توسط روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد منتشر می شود.



شناسه خبری: 35029

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو