هرمز به مرکز سلامت و گردشگری کشور تبدیل می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34892
ساعت 11:19 يکشنبه 22 آذر 1394
مدیر منطقه آزاد هرمز با اشاره به شرایط ویژه سیاست خارجی کشور و علاقمندی سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران، گفت: جزیره هرمز به مرکز مهم حوزه سلامت و گردشگری کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش فرینا، عباس خداداد‌زاده با تاکید بر ممنوعیت ورود صنایع آلاینده محیط زیست به منطقه ویژه هرمز اظهار داشت: با تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، طبق قوانین وضع شده از سوی منطقه، ورود صنایع مخل محیط زیست به این جزیره ممنوع می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقلیم خاص و آب و هوای کاملا سالم جزیره هرمز بیان داشت: برنامه سازمان منطقه آزاد قشم برای ارتقای هرمز با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه فعالیت‌های گردشگری، بهداشت و درمان، صنایع غیرآلاینده، تجارت، خدمات، ورزش و حوزه فرهنگ این جزیره را متحول می‌سازد.
خداداد زاده از نهایی شدن مطالعات فاز نخست مطالعات راهبردی جزیره هرمز توسط شرکت مشاور خبرداد و افزود: ظرفیت‌های منحصر به فرد این جزیره در زمینه گردشگری  به خصوص وجود سواحل زیبا و بکر بر اهمیت آن برای جذب سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش‌های آبی، ایجاد پلاژ بانوان و آقایان و همچنین فضای مناسب برای ورزش‌های ساحلی مورد توجه قرار دارد.
به گزارش تسنیم، جزیره هرمز یکی از جزایر 4گانه قشم است که با 42 کیلومتر مربع وسعت حدود 6 هزار نفر جمعیت دارد که اکثر آنان به صید و صیادی مشغول هستند، هرمز با دارا بودن ظرفیت‌های مهم گردشگری از جمله: غار نمکی، قلعه پرتغالی‌ها، کوههای رنگی، معدن خاک سرخ، طیف وسیعی از خاک رنگی که همه ساله با حضور هنرمندان کشور بزرگترین فرش خاکی در آن ایجاد می‌شود به همراه سواحل زیبا و مهمان نوازی مردم خونگرم آن با ارائه غذاهای خوشمزه دریایی می‌تواند به یک قطب مهم گردشگری کشور تبدیل شود.



شناسه خبری: 34892

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو