پیشگامی اروند در اجرای طرح مدارس مروج سلامت در سطح مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34807
ساعت 13:41 يکشنبه 8 آذر 1394
مدیر سلامت و مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از پیشگامی منطقه آزاد اروند در اجرای طرح مدارس مروج سلامت در سطح مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد فلاح در حاشیه شورای سلامت منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد منطقه آزاد اروند در زمینه اجرای طرح مدارس مروج سلامت اظهار کرد: در زمان حاضر در 120 مدرسه در سطح منطقه آزاد اروند، طرح مروج سلامت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای طرح مدارس مروج سلامت از پنج سال پیش در تمام کشور آغاز شد، گفت: رویکرد ما در شورای عالی مناطق آزاد کشور و در حوزه سلامت و بهداشت، پرداختن به موضوع جامعه مدنی همگام با رشد اقتصادی است.
مدیر سلامت و مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، توسعه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را راهکار اصلی رشد و تحول اقتصادی خواند و افزود: ساختار اجرای طرح مدارس مروج سلامت در منطقه، بر پایه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند، وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش در منطقه است.
این مسئول تصریح کرد: نحوه همکاری در این زمینه در قالب تامین و تخصیص منابع بودجه و حوزه وظایف است که مقرر شد تا 50 درصد هزینه بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند و 50 درصد مابقی نیز از طریق وزارت خانه‌های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین شود.
مدیر سلامت و مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری‌های شاخص و قابل قبول سازمان منطقه آزاد اروند در این زمینه گفت: این سازمان در بخش معاینات ویژه دانش آموزان مدارس مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کرده است.
فلاح افزود: این مبلغ در بخش بهداشت عمومی مدارس 9 میلیارد تومان و در بخش بازسازی مدارس به 22 میلیارد تومان بالغ می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در زمان حاضر در 120 مدرسه از 475 مدرسه موجود در منطقه آزاد اروند طرح مدارس مروج سلامت با طبقه بندی های مختلف در حال اجرا است، اظهار کرد: آهن یار ویژه دختران، کلینیک دندانپزشکی سیار با موضوع وارنیش فلوراید Varnish Fluoride و ویتامین D از جمله موضوعات این طرح هستند.
مدیر سلامت و مشاور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: مدرسه مروج سلامت یک تفکر و ایدئولوژی است که باید در جامعه به عنوان الگوی توسعه جامعه مدنی سالم، رشد و گسترش یابد.
فلاح تاکید کرد: باید موضوع فرهنگ سازی و ترویج تفکر مدارس مروج سلامت در رأس برنامه‌های آموزشی قرار گیرد.



شناسه خبری: 34807

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو