معيشت معلمان در مناطق آزاد بهبود مي يابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34569
ساعت 20:00 يکشنبه 17 آبان 1394
پس از گذشت يكسال از انعقاد تفاهم نامه في مابين وزارت آموزش و پرورش و دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور، نشست مشتركي في مابين وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرينا، در اين نشست كه به رياست وزير آموزش و پرورش برگزار شد، گزارشي از اقدامات انجام شده و دستاوردهاي حاصله، چالش ها و راهكارهاي تعامل موثر در مناطق آزاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
علي اصغر فاني در اين نشست گفت: به دنبال توسعه مدارس بين المللي در كشور هستيم. تلاش مي كنيم نمونه اي از اين مدارس با هدف اثر بخشي بيشتر با الگو برداري از مدارس معتبر دنيا در مناطق آزاد تاسيس نماييم.
فاني افزود: اين مدارس با رويكرد جذب دانش آموزان كشورهاي همجوار با مناطق آزاد تاسيس مي شود كه ابعاد مثبت اقتصادي و آموزشي خوبي براي كشور به همراه خواهد داشت.  


ايجاد مديريت واحد آموزش و پرورش در مناطق آزاد
وي گفت: به دنبال ايجاد مديريت واحد در مناطق هستيم، به همين منظور از يك مشاور براي ارزيابي عملكرد آموزش و پرورش در مناطق آزاد كمك گرفتيم تا بتوانيم به يك مدل واحد مديريتي در مناطق برسيم.
وزير آموزش و پروش افزود: بايد مدلي در آموزش و پرورش طراحي كنيم كه اثر بخشي بهتري در مناطق آزاد داشته باشد.

** معيشت معلمان در مناطق آزاد بهبود مي يابد
در ادامه اين نشست معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور گفت: در اين مدت كوتاه يكسال عملكرد آموزش و پرورش در مناطق آزاد را در چند محور تقويت كرديم كه شامل بازسازي و تجهيز مدارس، مطالعه در زمينه تجميع مدارس،  مطالعه در زمينه تجميع جمعيتي مناطق ظرف يكسال آينده، ساخت مدارس شبانه روزي و هنرستان و بهبود وضع معيشت معلمان در مناطق آزاد است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي زم افزود: در سال تحصيلي جديد 300 معلم در مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد و دكتري بورسيه دانشگاها شدند همچنين برگزاري دوره هاي آموزشي ضمن خدمت براي معلمان كه از ديگر اقدامات انجام گرفته در مناطق آزاد است.
حجت الاسلام زم گفت: بنابر ضرورت هر منطقه8 محور فوق درسي،  هنر، قرآن، بهداشت و محيط زيست، ورزش، گردشگري، ايرانگردي و بومي گردي، كار و اشتغال براي دانش آموزان و آشنايي با دو زبان( زبان كشور همسايه و زبان انگليسي) در مناطق آزاد ايجاد شده است.
وي افزود: همچنين به دنبال فعال كردن صنايع مستقر در مناطق آزاد هستيم تا هر كدام سهمشان را در ساخت و تجهيز مدارس مشخص كنند.
معاون فرهنگي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور ادامه داد: در نظر داريم در مناطق آزاد مدارس بين المللي تاسيس كنيم تا دانش آموزان كشورهاي همسايه بتوانند از ظرفيت علمي مدارس اين مناطق بهره مند شوند.

** عملكرد مثبت مناطق آزاد در يكسال گذشته
معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان مدارس غير انتفاعي كشور نيز در اين نشست گفت: اولين نشست مشترك وزارت آموزش و پرورش با معاونين فرهنگي، اجتماعي 7 منطقه آزاد كشور برگزار شد و 5 جلسه شوراي راهبردي آموزش و پرورش تشكيل شد كه همه مصوبات قابليت اجرايي و عملياتي داشتند.
مرضيه گرد افزود: با مشاركت دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد در مدت 10 روز براي 500 معلم شاغل در منطقه آزاد چابهار دوره آموزشي برگزار شد.
لازم به ذكر است در اين نشست، وزير آموزش و پرورش، معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورا، معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان مدارس غير انتفاعي، معاون وزير و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، نماينده وزارت آموزش و پرورش در مناطق آزاد و دبيرشوراي راهبردي آموزش و پرورش دبيرخانه شورايعالي حضور داشتند.





آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو