توسعه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/34431
ساعت 11:01 يکشنبه 3 آبان 1394
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توجه به گردشگری سلامت و توریسم درمانی و افزایش کیفی خدمات بیمارستانی از طرح های مهم توسعه خدمات درمانی کیش است.

به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان در جریان بازدید از بخش های مختلف بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش کادر درمانی این بیمارستان اظهار کرد: آنچه که در بخش تجهیزات و زیر ساخت ها مورد نیاز بود انجام داده ایم اما باقی کارها با کادر بیمارستان است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.
وی اضافه کرد: تجهیزات دستگاه هایی بی جان هستند و آنچه به این دستگاه ها جان می دهد تلاش و زحمت پزشکان و پرستاران متخصص است که این مجموعه در کنار هم همان ارائه خدمات با کیفیت است ، اگر تجهیزات تامین شود ولی در بخش نرم افزاری و نیروی انسانی پیشرفت نداشته باشیم ارائه خدمات با کیفیت اتفاق نخواهد افتاد .
مونسان با تاکید بر اینکه در بخش نیروی انسانی باید کیفیت بیمارستان بیش از پیش افزایش پیدا کند افزود : زحمت زیادی برای تامین نیروی انسانی متخصص و کار آمد کشیده شده است که امیدواریم با تلاش مدیریت ، بیمارستان کیش به نقظه ای برسد که در داخل کشور سرآمد باشد.
وی با بیان اینکه نمی توان بیمارستان کیش را با بیمارستان های داخل کشور مقایسه کرد گفت: محیط جزیره کوچک است و کوچکترین خطای پزشکی برجسته می شود ، برخی دوستان نیز غیرکارشناسانه وارد گمانه زنی ها می شوند ، تلاش ما این است که بیمارستانی سرآمد و پایلوت در کشور داشته باشیم.
وی در مورد گردشگری سلامت و توریسم درمانی گفت : یکی از موضوعات مورد توجه موضوع توریسم درمانی است که همچنان پیگیر آن هستیم که امیدواریم در فضای جدید پساتحریم اثرات آن را در این حوزه ببینیم .

برقراری پرواز کیش - عمان
مونسان از برقراری پرواز کیش -عمان در آینده نزدیک از طریق خط پروازی کیش ایر خبر داد و افزود : در شرایط کنونی بیمارانی از عمان در بیمارستان کیش پذیرش می شوند که با برقراری این پرواز می توان شاهد رونق توریسم درمانی بود .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: برقراری خط پروازی بین جزیره کیش و عمان و ورود گردشگران خارجی به کشور فرصت مناسبی برای تبلیغ فعالیت ها و امکانات درمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش است.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و همچنین کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی ، اطفال ، زنان و زایمان ، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز ، کلینیک کبدی ، اتاق ایزوله و مرکز امحا زباله بیمارستانی است.
بخش لیزر درمانی ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ، فیزیوتراپی ، اکوکاردیوگرافی ، بخش بازتوانی قلب ، سنگ شکن ، سنجش تراکم استخوان ، دیالیز ، داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در قلب خلیج فارس سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.



شناسه خبری: 34431

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو