حمایت از توسعه سرمایه گذاری در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32784
ساعت 10:58 سه شنبه 12 خرداد 1394
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار سرمایه گذاران این منطقه، از برنامه های جامع و تدوین شده این سازمان در راستای حمایت از توسعه و تقویت حوزه فعالیت های اقتصادی در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قشم در سالن مرکز بین المللی رشد، گفت: با نهایی شدن طرح جامع و ایجاد پنجره واحد در سازمان منطقه آزاد قشم، براساس نقشه راه ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب، از فعالان اقتصادی این منطقه حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت زمان و برنامه برای سرمایه گذاران، اعلام کرد: در پنجره واحد طراحی شده در قشم، سرمایه گذار با ورود به این حوزه و بدون گرفتار شدن در پیچ و خم های اداری تمامی امورات کاری خود را در کمترین زمان ممکن و در یک مسیر تعیین شده انجام خواهد داد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حمایت از تولید، صادرات، انتقال فناوری به سرزمین اصلی و تربیت نیروی متخصص در قشم، چهار اصل تعیین کننده فعالیت ما در راستای حمایت از سرمایه گذاران، است.
وی با اشاره به اهمیت کاهش نقش سازمان منطقه آزاد قشم در مسائل مربوط به فعالیت های اقتصادی، گفت: واگذاری این فعالیت ها به بخش خصوصی توانمند و دارای منابع قوی مالی که بتواند پروژه های درخواستی را در مدت زمان تعیین شده به سرانجام برسانند، از اهداف مهم این سازمان است.
مومنی ادامه داد: با توسعه سرمایه گذاری در قشم بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان با ایجاد اشتغال و دریافت مالیات و عوارض کسب در این منطقه، کاهش داد.
جمعی از سرمایه گذاران جزیره قشم هم در این نشست صمیمی نقطه نظرات خود را بشرح ذیل به اطلاع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد رساندند که با هم می خوانیم.

علیرضا دژبد از پیشکسوتان حوزه گردشگری استان فارس و جزیره قشم در این نشست صمیمی گفت: قشم با داشتن هفت جاذبه بکر در حوزه گردشگری برند "عجایب هفت گانه خلیج فارس" را از آن خود کرده است.
وی با اشاره به وجود کاشانه مهمان در روستاهای قشم و ارائه خدمات گردشگری به مسافران یادآور شد: شرایط طبیعی این اماکن اقامتی نقش مهمی در حوزه کسب درآمد مردم روستاها خواهد داشت.
دژبد در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد طرح جامع گردشگری به عنوان نقشه راه، استفاده از بسته های تشویقی، حذف عوارض ساخت هتل، فراهم کردن شرایط تسهیلات و وام در حوزه گردشگری، تبدیل کاربری زمین از مسکونی به گردشگری و ایجاد کمپین برند سازی در قشم، ایجاد افزایش پروازها به این جزیره و رعایت نظافت را نیز بسیار حائز اهمیت دانست.
عبدالله اسلامی مدیرعامل موسسه بازرگانان قشم، دریافت مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور از فعالان اقتصادی را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و تجار قشم دانست و گفت: تفویض اختیار وزارت خانه ها و بعضی نهادها به سازمان منطقه آزاد قشم، برای حمایت از فعالان اقتصادی این جزیره بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، استفاده صحیح از سهم نیم درصد ارزش کالاهای وارداتی فعالان اقتصادی قشم، علاوه بر تقویت حوزه گردشگری این جزیره، به تقویت فعالیت های تجاری نیز کمک می کند.
این فعال اقتصادی در پایان از تخلیه و بارگیری کالا با رعایت اصول استاندارد با اجرای طرح توسعه اسکله بهمن در آینده نزدیک و حل مشکل ضوابط و تراکم در زمینه ساختمان اداری بازرگانان قشم به عنوان اقدامات مثبتی نام برد که با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اتفاق افتاده است.
مهدی اسدی نماینده جامعه هتل داران قشم هم از وجود بروکراسی آشکار و نهان به عنوان مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در حوزه های مختلف از جمله بخش هتلینگ در این جزیره نام برد.
وی با اشاره به اهمیت واگذاری زمین در قشم به صورت تخصصی به فعالان اقتصادی، گفت: با ایجاد شورای گردشگری و حضور نمایندگان هر حوزه می توان برنامه های اجرایی از جمله برگزاری جشنواره ها، تخفیف بلیط سفر به قشم و موارد دیگر را به نحو بهتر مدیریت کرد.

عبدالقادر صالحی نماینده اصناف شهر درگهان نیز از دوگانگی قوانین بین شهرداری ها و شورا ها با سازمان منطقه آزاد قشم را از مشکلات دیگر پیش روی فعالان اقتصادی در این منطقه نام برد.
وی، راه اندازی ساختمان شماره دو سازمان منطقه آزاد قشم در شهر درگهان را راهکار مناسبی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی این شهر برشمرد و اظهار امیدواری کرد که سهم پارکینگ در ساخت و سازهای جدید با هدف کاهش مشکلات ترافیکی این شهر رعایت شود.
این فعال اقتصادی همچنین با حمایت از برگزاری جشنوارها با نظارت سازمان منطقه آزاد قشم و با مدیریت اصناف، خواستار افزایش میزان سقف خروج کالا توسط مسافران از 80 دلار به 800 دلار شد.

باقی نماینده بخش بازرگانی قشم نیز طی سخنانی کوتاه گفت: تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا که با درایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اتفاق افتاده، کمک بزرگی به تجار و بازرگان است.
وی با اشاره به تامین 70 درصد سرمایه مورد نیاز بازرگانان در نقاط مختلف دنیا توسط بانک ها و موسسات مالی، ادامه داد: ارائه تسهیلات به بازرگانان می تواند به ماندگاری آنان در این جزیره منجر شود.

سید ناصرالدین رضوی نماینده مجتمع سازان قشم هم بحث دو حاکمیتی در قشم را از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران برشمرد و گفت: اهمیت ثبات مدیریتی در قشم و حاکمیت یک دست در این منطقه می تواند بسیار از مشکلات را برای بهبود فعالیت های اقتصادی برطرف کند.
وی در ادامه خواستار کاهش نرخ سود بانکی و فراهم کردن شرایط ورود شرکت ها و برندهای مطرح جهانی در قشم با هدف تقویت حوزه سرمایه گذرای در این منطقه شد.

محمد رضا عطا آبادی مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم نیز از قشم به عنوان یک الگو و پایلوت توسعه در کشور براساس سیاست های دولت تدبیر و امید نام بد.
وی ادامه داد: آمار سال 93 گمرک قشم نقطه عطفی در فعالیت های این گمرک در حوزه صادرات و  واردات کالا و همچنین دیگر رویه های کاری بوده است و امیدورایم این روند رو به رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

مهدی علیا رئیس گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست صمیمی از سرمایه گذاران این منطقه به عنوان خزانه توسعه قشم نام برد و گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری جزیره قشم اعمال شده و با نگاه مدیرعامل این سازمان آینده درخشانی پیش روی فعالان این حوزه قرار دارد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی در حوزه هتلینگ قشم با عملیات اجرایی دو هتل پنج ستاره "رویال" و "کوروش" در شهر قشم آغاز شده است.
به گفته علیا، نبود مراکز جذب سرمایه گذار از آسیب های جدی این منطقه است و با فراهم کردن شرایط مناسب و حمایت از جوامع محلی و سرمایه گذاران بومی می توان تحولی مناسب در توسعه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری حلال در قشم ایجاد کرد.



شناسه خبری: 32784

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو