کیش در جذب گردشگر سلامت می تواند خط اول باشد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32392
ساعت 13:00 يکشنبه 13 ارديبهشت 1394
رییس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با تاکید بر وجود ظرفیت ها، امکانات و پزشکان و کادر درمانی متخصص گفت: با همت جمعی، کار تیمی و ریل گذاری مناسب کیش می تواند در جذب گردشگر سلامت در خط اول کشورهای منطقه قرار گیرد.

محمد خلخالی در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در سخنانی با محوریت نقش توریسم سلامت در منطقه خلیج فارس، گردشگری سلامت را چالشی نو برای کشورها عنوان کرد و افزود : فعالیت های زیادی در این حوزه صورت گرفته است و در کیش هم کارگروه گردشگری سلامت ایجاد شد.
وی افزود: تلاش ما ایجاد هابی در عرصه گردشگری سلامت بود تا بتوانیم علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان خود مقصد گردشگری سلامت برای کشورهای منطقه، آسیای میانه، عراق، کردستان عراق و کویت باشیم.
خلخالی گردشگری صنعتی ارز آور دانست و گفت: زمانی که بحث گردشگری سلامت مطرح می شود نشان از این دارد که آن کشور مرفه، امن و ظرفیت های زیادی در این عرصه دارد.
وی به فعالیت برخی کشورها درحوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: ما به رغم دارا بودن ظرفیت ها، قدمت پزشکی، پزشکان متخصص در رشته های مختلف، ارزان بودن خدمات پزشکی و اعتمادی که در این زمینه وجود دارد نتوانستیم به دلیل برخی کم کاری ها و از دست دادن فرصت ها بازارگردشگری در این عرصه را تصرف کنیم در حالیکه کشورهایی همچون ترکیه، هند، مالزی و سنگاپور در سال های اخیر در این عرصه فعال بوده اند.
خلخالی به علاقمندی کشورهای مسلمان برای بهره مندی از ظرفیت های پزشکی و درمانی در کشور و به ویژه کیش اشاره کرد و افزود : ما می توانیم از فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم .

ارائه خدمات پیشگیرانه درمانی در زمینه سرطان در کلینیک امام علی
وی در ادامه به انواع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت ، درمانی ، بهبودی و پیشگیرانه از آن جمله است ، در بحث پیشگیرانه ظرفیت های خوبی در کیش در حال توسعه است و قرار است در کلینیک امام علی ، بخشی در شش رشته ایجاد شده و از دو هفته آینده فعالیت خود را آغاز کند و در زمینه سرطان های پستان، ریه، رحم و تخمدان، پروستات و درمان های چاقی و لاغری و بیمارهای عروقی به ارائه خدمات پیشگیرانه بپردازد که مراجعه اول رایگان است.
رییس بیمارستان کیش تاکید کرد : با ظرفیت های موجود ،کیش می تواند در بخش سلامت در خط اول جذب گردشگر باشد، وجود پزشکان و کادر درمانی متخصص و هزینه پایین جاذب گردشگری از آن جمله است ، با ایجاد دهکده یا شهر سلامت و مراکز درمانی و طب پیشگیری صنعت هتلینگ ، بازار و حمل ونقل نیز رونق و گسترش خواهد یافت .
وی با بیان اینکه گردشگری سلامت در دنیا رو به گسترش است افزود : در سال 2005 تنها 19 میلیون مسافر با ارزش 20 میلیارد دلار در بحث گردشگری سلامت فعال بودند که در سال 2010 این میزان به 40 میلیون مسافر رسید که 4 درصد از حجم گردشگری جهانی را تصرف کرده است.
خلخالی گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ، سالانه حدود 500 میلیارد دلار صرف درمان بیماران منطقه در کشورهای آمریکایی و اروپایی می شود که جذب درصدی از این مبلغ می تواند تاثیر چشمگیری در اقتصاد گردشگری کشورهای آسیایی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید به راحتی خود زنی کنیم و خود را نادیده بگیریم افزود: ظرفیت ها، امکانات، علم و صنعت را در این حوزه داریم تنها نیازمند کار تیمی و همت جمعی است تا ریل گذاری بدرستی انجام شود.
این پزشک متخصص گفت : ایران در سال 83 توانست 12 هزار بیمار خارجی پذیرش کند که در سال 84 این میزان به 17 هزار و 500 نفر رسیده است که نشان می دهد ظرفیت های زیادی در این زمینه وجود دارد و می توان این تعداد را افزایش داد.
وی تسهیل سرمایه گذاری ، نقش دولت ، استفاده از امکانات اقتصادی ، ایجاد پرواز مستقیم خارجی به کیش ، تسهیل فرایند گردشگری ، ارائه امکانات ویژه همچون هتلینگ از راه های پیشنهادی برای ساماندهی صنعت گردشگری در ایران عنوان کرد.

کیش بدون گردشگر هیچ است
رییس جامعه دفاتر خدماتی و مسافرتی و گردشگری تمامی ارائه کنندگان خدمات به گردشگران در کیش را عضو یک خانواده دانست و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران تاکید کرد.
مهدی ذکایی گردشگر برای کیش را همچون خون در بدن دانست و گفت : اگر مسافران شاد باشند همه شاد خواهیم بود و اگر رگ حیاتی یعنی گردشگر قطع شود کیشی نخواهد ماند.

شاخص امنیت در جزیره کیش بالاست
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش که در بحث نقش امنیت در خلیج فارس سخن می گفت، خلیج فارس را منطقه ای استراتژیک دانست و گفت : این منطقه همواره درگیر مسائل امنیتی است و هر چه این حوزه از نظر سود جویان متلاطم تر باشد کشورهای استعمارگر با آزادی عمل ، بیشترسود خواهند برد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرگرد یونس شعبانیان با بیان اینکه جزیره کیش بالاترین شاخص امنیت در منطقه را دارد افزود : امنیت پایه و اساس حوزه گردشگری است و با توجه به مشکلات موجود و نا امنی در کشورهای منطقه همچون عراق ، پاکستان و افغانستان ،وجود این شاخصه در کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی این امنیت را مرهون زحمات فعالان حوزه های مختلف امنیت در مرزهای دریایی و هوایی دانست و گفت : ایرانیان همواره در طول تاریخ ثابت کرده اند که هیچگاه اجازه نمی دهند کسی امنیت کشورشان را خدشه دارکند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش از دانشگاهیان کیش در حوزه گردشگری خواست تا بر روی این شاخصه یعنی امنیت بیشتر تمرکز کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری نباید جزیره ای عمل کرد افزود : صنعت گردشگری باید توسط متخصصان در جزیره راه اندازی و از متخصصان و دانشگاهیان در کنار فعالان این عرصه بهره گرفته شود.
آلبرت بغازیان عضو هیات علمی دانشگاه پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران نیز در خصوص نقش اقتصاد در منطقه خلیج فارس سخنانی ایراد کرد.
در پایان این برنامه از کتاب خلیج همیشه فارس و جاذبه ها نوشته حیدر اطهری استاد رشته گردشگری و گروهی از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش رونمایی شد.
همچنین از اساتید حوزه گردشگری این دانشگاه تقدیر و به 10 نفر از حاضران شرکت کننده در مسابقه ای با موضوع خلیج فارس جوایزی اهدا شد.
برش کیک مزین به نقشه خلیج فارس، امضا و یاددشت بر نقشه خلیج فارس و پخش نماآهنگی با این مضمون بخش دیگری از این مراسم بود.

منبع: ایرنا



شناسه خبری: 32392

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو