آمادگی 60 مرکز اقامتی در قشم برای پذیرایی از مسافران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28372
ساعت 11:22 يکشنبه 18 اسفند 1392
رئیس جامعه هتلداران قشم گفت: مراکز اقامتی قشم در چهار سال گذشته در مقایسه توسعه‌ی با سایر بخش‌ها از نظر کیفی و گسترش هتل‌ها، جهش خوبی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، دکتر حسین محمدی با بیان اینکه این جزیره در چهار سال گذشته در بحث گسترش هتل‌ها و مراکز اقامتی جهش خوبی داشته افزود: با توجه به نگاه فعلی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به توسعه هتل در قشم چشم‌انداز خوبی در آینده پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه‌کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی قشم در آستانه نوروز آماده پذیرایی از گردشگران و هموطنان در جزیره زیبای قشم هستند.
وی افزود: ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی قشم بالغ بر 5000 تخت است که در ایام نوروز حدود 500 تخت دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.
رئیس جامعه هتلداران، قشم را در مجموع دارای 60 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر ذکر کرد و افزود: تاکنون از هیچ‌گونه حمایت‌های تسهیلاتی برخوردار نبوده‌اند در حالی که در سایر نقاط کشور این نوع مراکز از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردارند.
وی اذعان کرد: علی‌رغم عدم اختصاص تسهیلات به هتلداران، کیفیت خدمات‌رسانی مراکز اقامتی قشم، کمتر از سایر نقاط کشور نیست.
محمدی افزود: در مقایسه توسعه‌ی سایر بخش‌های جزیره قشم، می‌توان گفت مراکز اقامتی نیز در سه چهار سال اخیر، نسبت به سال‌های گذشته از نظر کیفی و خدمات‌رسانی از جهش خوبی برخوردار بوده‌اند.
وی افزود: بی‌تردید با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان منطقه آزاد در بحث توسعه اقامتگاه‌ها و ساخت هتلهای چهار و پنج ستاره در قشم، چشم‌انداز خوبی در بحث زیرساخت‌های گردشگری پیش‌بینی می‌شود.
وی تصریح‌کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در نظر دارد در راستای گسترش هتل در قشم قدم‌هایی بردارد.
محمدی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در کشور دارای اعتبارات و بودجه‌های خاصی است گفت: در قشم به بهانه حضور منطقه آزاد تا به حال هیچ‌گونه تسهیلات کشوری به صنعت گردشگری قشم اختصاص نیافته است در حالی که برای تامین زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری نیاز به تسهیلات و حمایت‌های ویژه است.
رئیس جامعه هتلداران قشم تصریح‌کرد: در صورت تامین زیرساخت‌های لازم همچون بهداشت و درمان، علی‌الخصوص آب که یکی از مشکلات مراکز اقامتی در ایام نوروز است، گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها، بی‌تردید هتل‌ها نیز کماکان همزمان با سایر بخش‌ها پیشرفت خواهند کرد.
محمدی افزود: با توجه به نبود زیرساخت‌های گردشگری در قشم انتظار یک استاندارد بین‌المللی از هتل‌ها نمی‌رود و شرط رسیدن به این استاندارد بین‌المللی پیشرفت همه جانبه در بحث زیر ساخت‌ها است.
رئیس جامعه هتلداران قشم اضافه‌کرد: مشارکت جامعه هتلداران در مباحث گردشگری، از جمله نظارت بر اماکن اقامتی، صدور پروانه‌های فعالیت و... با همکاری مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قشم، می‌تواند به توسعه این بخش از گردشگری کمک کند.
وی در ادامه مراکز اقامتی غیرمجاز را به عنوان یکی از معضلات پیش‌روی گردشگری و جامعه هتلداران ذکر کرد و بر ضرورت همکاری مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری قشم، اماکن، نیروی انتظامی و سایر مسئولان شهرستان، جهت ساماندهی این مراکز تاکید کرد.
رئیس جامعه هتلداران قشم با بیان اینکه با ایجاد کمپ‌ها و واگذاری آن به بخش خصوصی بسیاری از مشکلات را می‌توان برطرف کرد گفت: هتل‌ها به عنوان بخشی از زیربناهای گردشگری توسط مردم و بخش خصوصی ساخته شده‌اند.
محمدی با بیان اینکه جامعه هتلداران همکاری تنگاتنگی با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی دارد بر ضرورت ساماندهی چادرها، گسترش کمپ‌ها و جلوگیری از پراکندگی چادرهای مسافران که مشکلات تامین آب، سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و سایر امکانات را به دنبال دارد، تاکید کرد.

شناسه خبری: 28372

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو