عمان براي سرمايه گذاري در چابهار آماده مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/269
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
فعاليت در زمينه صنايع دريايي،صيد و عمل آوري آبزيان، صنايع پتروشيمي و دارويي طرح هايي است که زمينه هاي سرمايه گذاري آن ها مورد بررسي و توافق گروه عماني قرار گرفت.

به گزارش "بنا" (bena)، به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد چابهار در نشستي که با حضور چند تن از سرمايه گذاران عماني با مسئولان سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد. توانمندي هاي بندري و نيز مزيت هاي سرمايه گذاري اين منطقه مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.


در اين نشست که مديران حوزه هاي ترانزيت، بازرگاني و صيد صنعتي سازمان حضور داشتند طرفهاي عماني با اشاره به موقعيت ممتاز منطقه آزاد چابهار در نزديکي به بنادر کشور عمان و امکان توسعه روابط تجاري باتوجه به مشترکات فرهنگي و ارتباطات قومي و تاريخي بين شهروندان عماني با مردم بلوچ منطقه، علاقمندي خود را به توسعه فعاليت هاي اقتصادي در اين منطقه اعلام کردند.


اين گروه از سرمايه گذاران عماني در مدت اقامت خود در منطقه آزاد چابهار از اسکله هاي شهيد بهشتي و شهيد کلانتري و نيز بخش هاي صنعتي و تجاري اين منطقه بازديد کردند.


وجود بندر چابهار به عنوان نزديک ترين بندر ايران به بنادر عمان و امکان استفاده تجار و سرمايه گذاران عماني از اين منطقه براي صادرات کالاهاي توليدي و تجاري خود به کشورهاي C.I.S و اروپا همواره مورد توجه اين کشور قرار داشته است به گونه اي که براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ايران، در سال ميلادي جاري کشور، ما سومين کشور هدف عمان براي صادرات مجدد کالا پس از امارات و قطر بوده است.


توسعه امکانات بندري، توسعه کريدور ترانزيتي شرق کشور و نيز رسيدن خطوط لوله انتقال گاز به اين بندر مي تواند نويد بخش اين نکته باشد که فرآيند توسعه و شکوفايي در اين منطقه و در مجموع در شرق کشور را به فرصت تبديل کند.
204

شناسه خبری: 269

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو