چابهار قطب اکوتوریسم جنوب شرق کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26419
ساعت 14:52 دوشنبه 27 خرداد 1392
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:.چابهار با دارا بودن توانمندی ها و فرصت های موجود در زمینه گردشگری و اقدامات منطبق با سیاست های کلی کشور و البته در پاسخ به نیاز و تقاضای مخاطبان اقداماتی برای رفاه گردشگران انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مصطفی ملک زاده افزود: از مهمترین این اقدامات می توان به: راه اندازی باشگاه غواصی و تفریحات دریایی، تاسیس پارک تمساح (پارک گاندو)، راه اندازی پارک طبیعی لیپار(پارک ساحلی)، توسعه و تجهیز تفرجگاه ساحلی تیس، توسعه فضای سبز، کاشت چندین هکتار درخت حرا(مانگرو) در ساحل خلیج چابهار، برگزاری کلاس های آموزشی طبیعت گردی، دعوت از آژانس های فعال در عرصه اکوتوریسم و غیره اشاره کرد.
وی افزود: چابهار با بهره گیری از پتانسیل های طبیعی و گردشگری فراوان قطب اکوتوریسم جنوب شرق ایران است.
ملک زاده اظهار داشت: هر کدام از مناطق آزاد 7 گانه ایران با توجه به پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری، میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند که از این نظر تعداد گردشگران منطقه آزاد چابهار علیرغم برخی محدودیت ها  نسبت به سایر مناطق قابل توجه است.
ملک زاده با اشاره به این موضوع که توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم این منطقه است گفت: در مجموع توسعه صنعت توریسم به ویژه در حوزه توریسم فرهنگی نیازمند زمان بوده و سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف اجرای برنامه های اثرگذار در این زمینه به توسعه روزافزون توریسم در این منطقه امیدوار است و در این زمینه با ایجاد مشوق هایی برای سرمایه گذاران بومی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان سعی در جذب آنان داشته است.
وی یادآور شد: اساساً از جمله اهداف اصلی سازمان تحقق این موضوع است که نسبت به جذب سرمایه گذاران بومی اقدام نمایدکه البته این امر نیازمند برنامه ریزی و اهتمام ویژه ای است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.
مصطفی ملک زاده همچنین اظهارداشت: در راستای توسعه کیفی گردشگری منطقه، این سازمان برنامه هایی همچون استاندارد سازی خدمات در مجموعه های گردشگری از قبیل هتل ها و مراکز تفریحی، تعامل و ارتباط با سایر مناطق و استان ها و الگوهای موفق در زمینه توسعه کیفی خدمات گردشگری، مشاوره و استفاده از صاحب نظران صنعت توریسم، آسیب شناسی و نیازسنجی از گردشگران در این زمینه، به روز کردن خدمات گردشگری الکترونیک، توسعه زیرساخت ها، آموزش پرسنل گردشگری سازمان و بخش خصوصی، برگزاری جلسات با بخش خصوصی فعال گردشگری در منطقه از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص توسعه کیفی خدمات است.
در قیاس با سایر مناطق آزاد کشور منطقه آزاد چابهار با دارابودن 10 جاذبه ثبت شده در فهرست آثار ملی، بازارهای خرید، جاذبه های تایخی و فرهنگی و تفرجگاه ساحلی مهم ترین قطب گردشگری جنوب شرق کشور محسوب می شود.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو