اختصاص 230 ميليارد ريال براي توسعه زير ساخت هاي بندر انزلي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/260
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرکل بنادر ودريانوردي استان گيلان؛ به منظور توسعه زير ساخت هاي بندر انزلي در سال جاري بالغ بر 230 ميليارد تومان اعتبار براي سال جاري اختصاص يافته است.

مهندس فرهاد منتصر کوهساري در گفتگو با خبرنگار"بنا"(bena) از اجراي مطالعه طرح توسعه بندرانزلي خبر داد و افزود: «مراحل اجراي اين طرح بزرگ در دست اجرا قراردارد. »

وي گفت: «با اجراي اين طرح مساحت بندر از 65 هکتار به 100 هکتار و تعداد اسکله‌ها نيز از 10 پست به 24 پست اسکله افزايش مي‌يابد. »

منتصر کوهساري افزود:« هم‌چنين افزايش عمق کشتي‌ها و تخليه و بارگيري آن‌ها، توسعه موج شکن‌ها، اجراي طرح راه‌آهن بندري براي اتصال به راه‌آهن سراسري گيلان نيز در اين طرح مورد بررسي قرار گرفته است. »

وي از مجهز شدن به فن‌آوري تخليه و بارگيري کالا، توسعه محدوده اين بندر و راه‌اندازي و ايجاد سيستم‌هاي مکانيزه و شبکه‌هاي IT و ICT توسعه يافته به عنوان ديگر فعاليت‌هاي بندري نام برد.

مدير کل بنادر و دريانوردي استان گيلان با تاکيد بر ارتقاء بهره‌وري در امور بندري اضافه کرد: «در حال حاضر با کاهش قابل توجه تشريفات گمرکي و افزايش بهره‌وري در امور، مدت ماندگاري کشتي‌ها به 1.2 روز و زمان سرويس‌دهي به آنان به صفر رسيده است. »

او با اشاره به طرح جامع بندرهاي بازرگاني يادآور شد: سازمان بنادر و کشتيراني به منظور تعيين ظرفيت استراتژيکي توسعه بنادر بازرگاني کشور، قراردادي با يک شرکت آلماني منعقد کرد تا بر اساس آن ضمن مقايسه بنادر کشور و زيرساخت‌هاي آن با ساير بندرهاي دنيا، ظرفيت مناسبي را براي بندرهاي کشور با هدف استفاده بهتر از آن ارائه دهد.

کوهساري در ادامه با بيان اين که بندرانزلي پس از بندرهاي شهيد رجايي و امام‌خميني سومين بندر کشور و مهم‌ترين بندر شمال کشور است، گفت:« نزديکي اين بندر به فرودگاه بين‌المللي رشت، ساخت راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ انزلي، ايجاد منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي و وجود شهرک صنعتي موقيعت ممتازي را براي آن به وجود آورده است که با بازاريابي مناسب و بهره‌گيري درست از ظرفيت‌هاي آن مي‌توانيم نقش مهمي در اقتصاد استان و کشور ايفا کنيم. »

205





شناسه خبری: 260

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو