لینک کوتاه: freena.ir/detail/1949
ساعت 16:25
چهارشنبه 11 خرداد 1390
مشاور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت:« تدوين سيستم جامع صادرات مناطق آزاد براي برنامه ريزي هاي کلان اين مناطق ضروري است.»
محمد زارع پور، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود:« پيش از اين شرکت هاي توليدي بر مبناي توليد شان حرکت مي کردند ولي بايد سياست هايمان را عوض کرده و مشتري محور حرکت کنيم.»
وي يکي از راه هاي جلب بازار را شناخت سليقه هاي مختلف خواند و اظهار داشت :« ما بايد فرهنگ بازارهاي هدف کالاهاي صادراتي کشور را بشناسيم و بر اساس اين اطلاعات کالاها را صادر کنيم.»
مشاور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بحث صادرات را طي دو دهه اخير در مناطق آزاد مغفول خواند و تصريح کرد :« توسعه صادرات در مناطق آزاد نياز به نگاه تازه دارد و زمان خوبي هم شروع شد چون در سال اول دولت دهم هستيم .»
وي تعامل با ارگان هاي ديگر را نيز در اين رابطه مهم دانست و گفت :« بايد بين مرکز امور مناطق آزاد با ساير ارگان ها مانند وزارت بازرگاني ، گمرک و سازمان توسعه تجارت تعامل و ارتباط دائم باشد تا مسائل مشترک آنها بررسي و حل شوند.»
202