مناطق آزاد بايد محل دپوي کالا به بازارهاي هدف باشند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1884
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير صنايع و شهرک هاي صنعتي سازمان منطقه آزاد قشم گفت:« بايد مناطق آزاد مکان دپوي کالا در بازارهاي هدف قرار گيرند تا از اين طريق توسعه صادرات صورت گيرد.»

علي اسلام نيا با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« در بحث صادراتي منطقه آزاد قشم تلاش هايي صورت گرفته که ازآن جمله مي توان به توليد و صادرات ذوب روي و آلياژ گستر اشاره کرد که به هندوستان صادر مي شوند.»

وي با بيان اين که صادرات قطعات خودروي L90 به کشور فرانسه از اين منطقه صورت مي گيرد يادآور شد:« مي توان به جرات گفت تا حدودي شرکت هاي صادراتي در اين منطقه فعال هستند و تلاش براي صادرات بهتر در اين منطقه منجر به نتايج مثبتي شده است.»

مدير صنايع و شهرک هاي صنعتي سازمان منطقه آزاد قشم به نامهاي معتبر(برند سازي) در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت:« صادرات با نام هاي معتبر يکي از شاخص هايي است که منجر به توسعه صادراتي مي شود.»

وي با بيان اين که تفکيک صادرات و واردات در تجارت بي معني است افزود:« صادرات و واردات درامر تجارت بي معني است و اين دو مقوله صادرات و واردات در امر تجارت به يکديگر گره خورده اند در حالي که بسياري از کارشناسان اين دو مقوله را از يکديگر جدا مي کنند که اين صحيح نيست.»

اسلام نيا در ادامه يادآور شد:« بايد فاکتورهاي توسعه صادرات در مناطق آزاد مد نظر قرار گيرد تا از اين طريق مشکلات صادراتي اين مناطق کاهش يابد.»

وي گفت:« مناطق آزاد بايد دپوي کالا قرار گيرد تا صادرات به بازارهاي هدف از اين طريق افزايش يابد.»

اسلام نيا گفت:« بايد براي توسعه صادرات از کارشناسان زبده اين حوزه استفاده کرد چرا که صنعت صادراتي نياز به سرمايه گذاري کلان دارد.»/203

شناسه خبری: 1884

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري