پرورش ماهي هامور در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1855
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل موسسه تحقيقات شيلات ايران از پرورش و توايد ماهي هامور درمنطقه چابهار خبرداد.

عباس علي مطلبي مدير عامل موسسه تحقيقات شيلات ايران با بيان اين مطلب درگفتگو با خبرنگار بنا(bena) افزود:« در راستاي توسعه تکثير و پرورش ماهيان دريايي و در جهت افزايش سطح علمي و عملي دانش‌آموختگان شيلات و فعالان بخش خصوصي و .... مرکز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار دوره دوره آموزشي تکثير و پرورش ماهيان دريايي با تأکيد بر هامور ماهيان را به صورت تئوري و عملي برگزار مي‌کند».

وي با بيان اين که « عمليات توليد گونه ماهي هامور درچابهار در حال اجرا است» گفت:« اجرايي اين طرح براي سال 89 توسط موسسه تحقيقات شيلات ايران به تصويب رسيده است».

به گفته وي،به دليل اهميت تکثير گونه ماهي ماهور دوره آموزشي تکثير و پرورش ماهيان دريايي به ويژه گونه هامور در مرکز تحقيقات شيلاتي آب هاي دور چابهار درتير ماه تير ماه سال جاري برگزار شد.

گفتني است؛ ماهي هامور از تيره هامور ماهيان است وزن متوسط آن 4-6 کيلو گرم و به طور متوسط 60 سانتي متر طول دارد اين ماهي داراي فلس بوده و رنگ آن خاکستري داراي نقطه هاي قهو ه اي رنگ است گوشت آن خوشمزه و براي عمل آوري مناسب است. ماهي هامور به مقدار قابل توجه اي در سواحل بندر لنگه و بوشهر صيد مي شود و اندازه کوچکتر اين ماهي در منطقه دير صيد مي شود. اين ماهي ببشتر در بستر شني سنگي و صخره اي دريا زندگي مي کند و فصل فراواني آن از آذر تا اواخر اسفند است. /205

شناسه خبری: 1855

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو