بازارسازي در کنار بازاريابي بررسي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1852
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس، در مسائل و مباحث صادراتي بايد بازارسازي و بازاريابي در کنار يکديگر قرار گيرد.

مسعود ژاله رجبي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس در حاشيه جلسه کارگروه صادراتي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« صادرات، ارتباط با بازرگانان حرفه اي در بازارهاي هدف و بازارهاي اروپايي است.»

وي يادآور شد:« در مباحث صادراتي، مسائلي چون دوام و بقاي کالا، سطح کيفيت و استاندار سازي مد نظر قرار مي گيرد.»

ژاله رجبي در ادامه با بيان اين که بازار سازي در تجارت و صادرات به تنهايي مطرح نيست خاطر نشان کرد:« بايد بازار سازي در کنار بازاريابي مد نظر قرار گيرد تا صادرات کالا به بازارهاي رقابتي توسعه يابد.»

وي در ادامه گفت:« بايد اصول و مباني صادرات در بازارهاي هدف مورد ارزيابي قرار گرفته تا از اين طريق صادرات توسعه يابد.»

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس با بيان اين که بايد کالاهايي را صادر کنيم که قدرت رقابت را در بازارهاي کشورهاي هدف داشته باشد گفت:« استاندارد سازي، افزايش کيفيت کالا و قيمت مناسب، شاخص هايي است که در امر توسعه صادرات، نقش بسيار موثري دارند.»
203

شناسه خبری: 1852

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري