سرمايه هاي سرگردان در مناطق آزاد مولد مي شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1632
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون برنامه ريزي و هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، شرکت سرمايه گذاري مناطق آزاد با هدف جذب و مولد کردن سرمايه هاي سرگردان با مشارکت بخش خصوصي تشکيل مي شود.

سيد محمودرضا حسيني،با بيان اين مطلب در خبرنگار بنا (bena)گفت :« شرکت سرمايه گذاري مناطق آزاد با مشارکت بخش خصوصي در شرف تاسيس است و تاکنون 35 درصد سهام آن به شرکت هاي سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سايپا و بانک تات اختصاص پيدا کرده است و در رابطه با بقيه سهام آن نيز در حال مذاکره هستيم».

وي با اشاره به آخرين آمار بانک مرکزي در رابطه با نقدينگي و سرمايه هاي سرگردان کشور اظهار داشت:« براساس آخرين آمار بانک مرکزي در مرداد ماه سال جاري در حال حاضر 190 ميليارد تومان نقدينگي و سرمايه راکد در بانک هاي کشور وجود دارد که براي اقتصاد کشور خطرناک است.»

حسيني افزود:« اين سرمايه ها که هربار به سمتي هدايت مي شوند يکبار مي روند سمت مسکن، يکبار مي روند سمت واسطه گري و ... اما شرکت سرمايه گذاري مناطق آزاد اين سرمايه ها را به سمت توليد و اشتغالزايي هدايت خواهد کرد .»

وي در رابطه با زمان راه اندازي اين شرکت اظهار داشت :« اساسنامه اين شرکت نوشته شده است ولي هنوز براي اعلام زمان دقيق راه اندازي آن زود است».
202

شناسه خبری: 1632

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو