38 ميليون و يکصد هزار دلار واردات از گمرک چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1582
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
طي 9 ماهه اول سال جاري 38 ميليون و يکصد هزار دلار ميزان واردات کالا به گمرک چابهار بوده است.

به گزارش بنا(bena)؛ بالغ بر دويست و هفتاد و پنج هزارو پانصد تن کالا به ارزش سي و هشت ميليون و يکصد هزار دلار ميزان واردات گمرک چابهار در طول 9 ماهه سال جاري است.

ميزان واردات از گمرک چابهار

همچنين اقلام عمده اين کالا ها شامل مواد اوليه پلاستيک،چوب و اشياء چوبي، ماشين آلات صنعتي نساجي چرم، ساير لوازم و ماشين آلات صنعتي مکانيکي ، لوازم صنعتي و برقي است.

از طريق گمرک چابهار در طول مدت مذکور 9 هزارو صد تن کالا به ارزش يک ميليون و ششصد و بيست هزارو دويست و سيو چهار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که اين رقم با توجه به حجم پايين صادرات در مدت مشابه به سال قبل از لحاظ وزن 1061 درصد افزايش و از لحاظ ارزش 68 درصد افزايش را نشان مي دهد.

عمده کالاهاي صادراتي از طريق گمرک چابهار شامل ميگو، بال و دو کوسه ، سيمان ، متاکريلات متيل است.

افزايش52 درصدي صادرات چابهار

از طريق گمرک بازارچه مرزي پيشين نيز در مدت مذکور 5 هزارو دو يست و پنجاه و شش تن کالا به ارزش چهار ميليون و نه صد هزار دلار به خارج از کشور صادر که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 3 درصد افزايش نشان مي دهد.

عمده کالاهاي صادراتي شامل نخود خام ، کنسرو لوبيا ، نوشابه، کيک، پفک، رب گوجه فرنگي و موکت است.
ضمنا آمار صادرات ساير گمرکات خروجي از طريق مرز پيشين هشتاد هزار دلار به ارزش چهارده ميليون و پانصد هزار دلار است که اين رقم به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن 300 درصد افزايش و از لحاظ ارزش 52 درصد افزايش نشان مي دهد.

عمده کالاهاي صادراتي ساير گمرکات شامل قير، پودر لباسشوئي، پارافين، بيسکويت کيک ، گريس، موتور سيکلت، ماست، دوغ و متاکريلات ميتل است.

کشف740 فقره پرونده قاچاق

در مدت مذکور 740 فقره پرونده قاچاق به ارزش شش ميليارد و هشتصد و پنجاه ميليون در اين گمرک تشکيل شد که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 6 درصد کاهش نشان مي دهد.

اقلام عمده کالاهاي وارداتي قاچاق شامل لواز الکتريکي برق و مواد خوراکي ،نوشيدني غير الکلي ،لوازم يدکي موتور سيکلت ،روغن موتور و اقلام عمده کالاهاي صادراتي قاچاق شامل نفت گاز، کپسول گاز، گالن خالي و روغن موتور است.

از طريق پروازهاي خارجي فرودگاه کنارک نيز تا پايان آذر ماه سال جاري تعداد 9 هزارو 885 نفر مسافر جابه جا شده اند که از اين تعداد 5 هزارو 70 نفر مسافر ورودي و 4 هزارو 815 نفر مسافر خروجي بوده که توسط پرسنل گمرک مستقر در فرودگاه به اين تعداد خدمات گمرکي ارائه شده است.

همچنين درآمد گمرک چابهار تاپايان آذر ماه 88 هفتصد و هفتاد و يک ميليارد و پانصد ميليون ريال اعلام مي شود./205

شناسه خبری: 1582

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو