کسب 25 ميليارد دلار درآمد ترکیه از صنعت گردشگری

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14503
ساعت 05:40 سه شنبه 7 تير 1390

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در تركيه گفت: تركيه با تدوين استراتژي توسعه صنعت گردشگري در يك دوره 8 ساله توانست به رشدي معادل 116 درصد در زمينه گردشگري دست يابد.

به گزارش بنا (bena) فراز چمني، با بيان اين مطلب افزود: در سال 2002 تعداد گردشگراني كه به تركيه سفر كردند 2/13 ميليون نفر بود اين در حالي است كه اين تعداد در سال 2010 به 6/28 ميليون نفر افزايش يافت و تركيه توانست ظرف يك دوره 8 ساله به رشدي معادل 116 درصد دست يابد.

او با اشاره به درآمد مستقيم تركيه در اين مدت از طريق اين صنعت اظهار داشت:طي اين مدت درآمد مستقيم ناشي از صنعت گردشگري تركيه تقريبا 3 برابر شده و از 6/7 ميليارد دلار به حدود 21 ميليارد دلار در سال 2010 رسيد.

چمني تصريح كرد: در حال حاضر كشور تركيه 40 دفتر توسعه توريسم در كشورهاي ديگر دارد كه با اقدامات خود به معرفي جاذبه هاي گردشگري تركيه به شهروندان كشورهاي محل فعاليت خود مي پردازد.

او گفت: بر طبق برآورد رييس فدراسيون هتلداران تركيه امسال تركيه از طريق صنعت گردشگري حدود 25 ميليارد دلار درآمد كسب خواهد كرد و با توجه به برنامه هاي تدوين شده تعداد گردشگراني كه امسال به تركيه سفر خواهند كرد 31 ميليون نفر خواهد بود.

چمني با بيان اينكه دولت تركيه تا پايان سال جاري حدود 8/96 ميليون دلار براي توسعه صنعت گردشگري هزينه خواهد كرد افزود: اين قبيل هزينه ها كه مولد درآمد ارزي و ايجاد اشتغال است مي تواند به توسعه اقتصادي كشور كمك كند.

او در خاتمه گفت: به اعتقاد اغلب گردشگران خارجي، تركيه به سبب پايين بودن هزينه تغذيه، اقامت و مخارج ديگر بر بسياري از مقاصد گردشگري ديگر مانند اسپانيا، ايتاليا، فرانسه، امارات متحده عربي و مالزي و ... اولويت دارد و به خوبي با آنها رقابت مي كند.

202

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو