واکنش رییس سازمان میراث فرهنگی به طرح ادغام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14224
ساعت 11:46 شنبه 28 خرداد 1390

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، طرح الحاق این سازمان به وزارت ارشاد را مغایر با منافع کلی میراث فرهنگی و گردشگری دانست .

به گزارش بنا (bena) به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری روح الله احمدزاده کرمانی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای مرکز تعطیلات و سرگرمی در منطقه نمونه بین المللی گردشگری شاندیز در جمع خبرنگاران تصریح کرد : الحاق سازمان میراث فرهنگی به وزارت ارشاد ، فعالیت های مهم این سازمان در حوزه های سه گانه را تحت الشعاع قرار می دهد و موجب بروز چالش هایی جدی می شود.

او تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سازمانی با وسعت و خدمات کاری بسیار گسترده در سطح ملی و بین المللی است و الحاق به وزارت ارشاد در کار این مجموعه عظیم اختلال و چالش ایجاد می کند و به نوعي تنزل شان جايگاه معاونت رياست جمهوري به معاونت وزارت ارشاد است و فرصت­هاي مهمي را از اين سازمان بزرگ خواهد گرفت.

احمدزاده کرمانی با توصيه به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای بررسی دقیق تر موضوع الحاق اظهار داشت : در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تمرکز خاصی برای انجام فعالیت های خود پیدا کرده است و طرح ادغام به صلاح نیست.

معاون رییس جمهور با اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی برای هرگونه تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان ملت، خاطر شنان ساخت: با یک تعامل خوب و سازنده ، سوء تفاهم های احتمالی قابل حل است و باید با تفاهم و همکاری قدر میراث گرانقدرمان را بدانیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به صادرات 100 میلیارد دلاری صنایع دستی در قبل از سال 84 افزود : با تمرکز فعالیت های سازمان ، صادرات کشور فقط در بخش صنایع دستی به 900 میلیون دلار در سال جاری بالغ خواهد شد.

احمدزاده یکی از اولویت های مهم سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری را توسعه صادرات و نيز فراهم نمودن فرصت­هاي سرمايه­گذاري عنوان و بیان کرد: بالغ بر 250 بسته جهت ايجاد فرصت­هاي سرمايه­گذاري در بخش­هاي مختلف بويژه گردشگري سازمان تدوین شده است.

معاون رييس جمهور با اشاره به آمارهاي سازمان جهاني گردشگري سازمان ملل (unwto) از افزايش نرخ رشد ورود گردشگران خارجي به كشور طي دولت نهم و دهم خبر داد و افزود: در سال 84 آمار ورود گردشگران 800000 نفر بوده است كه اين عدد در سال 89 به حدود 000/290/3 نفر رسيده و پيش­بيني مي­شود در سال 90 با نرخ رشد 30 درصدي به 000/300/4 نفر بالغ گردد.

او از تلاش اين سازمان براي افزايش سهم گردشگري در توليد ناخالص داخلي (GDP) خبر داد و افزود: تلاش داريم كه نرخ گردشگري در توليد ناخالص داخلي را كه هم اكنون حدود 7 درصد ارزيابي مي­شود تا پايان دولت دهم به بالغ بر 10 درصد برسانيم كه مستلزم حمايت همه ارگان نظام بويژه مجلس محترم شوراي اسلامي و نيز تشكل­هاي بخش خصوصي و سرمايه­گذاران داخل و خارج است.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی نیز در مراسم آغاز عملیات اجرای مرکز تعطیلات و سرگرمی در منطقه نمونه بین المللی گردشگری شاندیز اظهار داشت : معرفی تمدن ایران اسلامی مستلزم توسعه زیرساخت های گردشگری در کشوراست و ساخت مجموعه های گردشگری در اماکن و محوطه های دارای آثار تاریخی بهترین شیوه برای جذب گردشگران است.

202

شناسه خبری: 14224

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو