تشکيل دومين کميته فني مشترک گردشگري ميان ايران و ترکيه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/10819
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
تفاهم‌نامه تشکيل دومين کميته فني مشترک گردشگري ميان 2 کشور جمهوري اسلامي ايران و ترکيه اسفندماه در استانبول به امضا مي‌رسد.

به گزارش بنا(bena) در ديدار عليرضا عامري معاون گردشگري کشور با تايلان آيدين دبير دوم سفارت ترکيه در ايران که عصر روز گذشته در مجموعه فرهنگي _ تاريخي سعدآباد انجام شد 2 طرف بر تشکيل کميته فني مشترک گردشگري به توافق رسيدند.

عامري در اين ديدار با اشاره به طراز نبودن تبادل گردشگر ميان 2 کشور و پايين بودن ميزان گردشگران ورودي ترکيه به ايران در مقايسه با گردشگران ايراني که به ترکيه سفر مي‌کنند خواستار برقراري توازن در اين رابطه شد.

وي تصريح کرد: در اين راستا مقامات کشور ترکيه بايد مساعدت لازم را در زمينه معرفي ايران و تبليغ جاذبه‌هاي گردشگري اين کشور در حوزه‌هاي فرهنگي، تاريخي، طبيعي و مذهبي به مردم خود داشته باشند.

عامري با تاکيد بر ضرورت تعريف بسته‌هاي سفر براي گرددشگران ترکيه‌اي گفت: در تعريف اين بسته‌ها بايد مقاصد گردشگري و جاذبه‌هايي گنجانده شوند که براي مردم ترکيه از اهميت بيشتري برخوردارند.

سفير دوم ترکيه نيز در اين ديدار با اشاره به عدم توازن موجود در تبادل گردشگر ميان 2 کشور بيان داشت: به منظور برقراري اين توازن لازم است بخش خصوصي 2 کشور در حوزه گردشگري تعامل بيشتري با يکديگر داشته باشند.

وي تصريح کرد: گردشگري ترکيه در دست بخش خصوصي است، بنابراين بايد آنها را متقاعد کنيم که در زمينه برقراري اين توازن و برگزاري تورهاي گردشگري به مقصد ايران توجه و همکاري بيشتري داشته باشند.

آيدين برگزاري کنفرانس مشترک گردشگري ميان ايران و ترکيه با حضور هيأت ايراني را در کشورش راهکاري ديگر در اين زمينه دانست و اظهار داشت: معرفي و تبليغ جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري ايران بايد محور اين کنفرانس باشد.

200

شناسه خبری: 10819

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو