تشکیل قرارگاه دائمی اربعین در مناطق آزاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67598
ساعت 08:01 سه شنبه 14 شهريور 1402
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در سفر به منطقه آزاد اروند، گفت: در همه مناطق آزاد متولی و معین، قرارگاه دائمی اربعین را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا خلیلی‌نیا در سفر به منطقه آزاد اروند و در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه و فعالیت موکب فرهنگ و هنر در این پایانه مرزی، بیان کرد: جا دارد تا در آستانه اربعین حسینی از مقدماتی که طی شد تا در جوار شهدای شلمچه بالغ بر یک میلیون و 500 هزار زائر از اقصی نقاط کشور، از این مرز عبور کنند، قدردانی کنم.

خلیلی‌نیا با بیان اینکه در دو سه سال اخیر، اقدامات چشمگیری در مرز شلمچه رخ داده و در سال جاری نیز این اقدامات، از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار شده است، گفت: همتی که در همه دستگاه‌ها به خصوص منطقه آزاد اروند، ایجاد شد یک کار ارزشمند و جهادی بود.

وی، با اشاره به نکته‌سنجی و ظرافتی که در تأمین نیازهای زائر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در روند خدمت‌رسانی یک حلقه مفقوده وجود داشت که آن هم «محتوی» و نیاز زائر به محتوای فرهنگی بود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تمجید از راه‌اندازی موکب فرهنگ و هنر در پایانه مرزی شلمچه توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: در این موکب برای تمامی سنین برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است که امیدوارم این حرکت جدید، آغازی باشد تا در همه مناطق آزاد متولی و معین، قرارگاه دائمی اربعین را تشکیل دهیم.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو