200 هزار قلم دارو در شلمچه به زائران و خادمان ارائه شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67565
ساعت 13:19 شنبه 11 شهريور 1402
یک مقام دانشگاه علوم پزشکی آبادان، از ارائه 200 هزار قلم دارو به زائران و خادمان در پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان، با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته در خصوص تخصیص دارو برای تأمین نیاز ایام تردد زائران در پایانه مرزی شلمچه، بیان کرد: با سازمان غذا و دارو کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی مذاکراتی را انجام داد و تمامی داروها، سرم‌ها و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

زینب جوانمردی بیان کرد: اقلام دارو و ملزومات پزشکی از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تاکنون به واحدهای مختلف اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری، درمان و بسیج جامعه پزشکی تحویل داده شده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

جوانمردی افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

وی گفت: دارو و ملزومات موردنیاز داروخانه شبانه‌روزی از صبح روز 25مرداد به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز داروخانه، در شب 25 مرداد، داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران عزیز به طور رایگان ارائه می‌دهد که تا کنون بیش از 5هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: داروسازان، دارویاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت در هر دو شیفت صبح و شب بطور 12ساعته در طول شبانه‌‌روز در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران عزیز ارائه شود.

جوانمردی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال گذشته آغاز شده که امسال برای اولین بار با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه‌روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و … نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مرجع رسیدگی به خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه آزاد اروند است.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟