تمرکز بر ظرفیت های فرهنگی در اربعین 1402

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67461
ساعت 09:09 پنج‌شنبه 2 شهريور 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با بازرس کل ویژه خوزستان در محل شلمچه، گفت: در اربعین امسال تمرکز بیشتری بر ظرفیت های اربعین خواهیم داشت.

به گزارش فرینا، محمد آغاجری بازرس کل ویژه خوزستان با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و هیأت همراه پیش از ظهر امروز با حضور در مرز شلمچه از نزدیک شاهد روند زیرساختی و خدمات رسانی به زوار حسینی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی که پس از بازدیدهای عمرانی انجام شد؛ تشکیل ستاد اربعین را یکی از اولویت های این سازمان در سال جاری دانست و گفت: از ابتدای سال جاری با تشکیل ستاد اربعین و کمیته های تخصصی، اعضای این کمیته اقدامات مثبت و موثری را جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین حسینی انجام داده اند.

علی زارعی با اشاره به اینکه اقدامات انجام گرفته در راستای کم تر شدن مشکلات احصاء شده سال های گذشته بوده است، اظهار داشت: تمام توان خود را به کار گرفته ایم که زوار عزیز به سهولت بتوانند رفت و آمد داشته باشند.

زارعی با تأکید بر اینکه اربعین یک رویداد بزرگ فرهنگی محسوب می شود، تصریح کرد: در اربعین امسال تمرکز خود را بر ظرفیت های اصلی اربعین که همانا رویدادهای فرهنگی و هنری است گذاشته ایم و در این راستا تعامل خوبی با حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی داشته ایم.

وی افزود: در کمیته فرهنگی و با همکاری هنرمندان منطقه، امسال شاهد برپایی موکب های تخصصی نظیر عفاف و حجاب، غرقه قرآنی نور الهدی، مصاف، حوزه بسیج اروند، تشکل یادگاران شهدای خوزستان، باشگاه نوجوانان پیشرو و…خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآورشد: در حوزه های زیرساختی و عمرانی نظیر تسطیح پارکینگ، بهسازی و ساخت سرویس های بهداشتی نیز اقدامات خوبی انجام گرفته که در بازدید امروز از نزدیک شاهد آن بودیم.

زارعی یکی از عمده ترین مشکلات مرز شلمچه در ایام اربعین را عدم مدیریت و فرماندهی واحد دانست و اظهار داشت: اگر مدیریت یکپارچه باشد فعالیت ها و برنامه ریزی ها دقیق تر خواهد بود و تصمیم گیری های موازی شکل نمی گیرد.

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان اربعین در کم ترین زمان با تشکیل ستاد اربعین برای سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد تا مشکلات امسال را مرتفع کرده  و آنها را برای سال آینده به حداقل برسانیم.

شایان ذکر است پس از پایان این نشست بازرس کل ویژه خوزستان با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و هیأت همراه با حضور در محل پروژه ساخت پل شهدای اروند از روند عملیات ساخت این پروژه بازدید بعمل آوردند.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو