همایش بزرگ مشترک عشایر ایران و عراق برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67405
ساعت 13:34 شنبه 28 مرداد 1402
همایش بزرگ مشترک عشایر ایران و عراق در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش فرینا، در اولین روز ماه صفر و به‌مناسبت آغاز حرکت مردمی اربعین حسینی، شیوخ، زعما، بزرگان و عشایر غیور ایران و عراق، در منطقه آزاد اروند گرو هم آمدند.

این همایش که با محوریت اتحاد دو ملت و اجتماع شیعه در حرکت عظیم و جهانی اربعین برگزار شد‌، در ادامه فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند و در راستای هماهنگی و هم‌افزایی میان دو ملت برای خدمت‌رسانی و استقبال پرشور از زائران اباعبدالله الحسین(ع) صورت پذیرفت.

این گردهمایی با اشعار حماسی و با مضامین اتحاد زیر پرچم امام حسین(ع) از سوی شعرای منطقه آغاز به‌کار کرد.

امام جمعه آبادان، سخنران این همایش بود. حجت‌الاسلام والمسلمین غبیشاوی اظهار کرد: امام حسین (ع) مدرسه‌ای است که باید با دست واحد و صدای واحد در مقابل دشمنان او بایستیم و برای او اجتماع کنیم.

وی افزود: در مقابل ما تهدیدهای بسیاری است که باید با سلاح عشق حسین(ع) به جنگ آن برویم، به یاری خدا و با تکیه بر نام حسین بر همه این فتنه‌ها فائق می‌آییم.

امام جمعه آبادان، تصریح کرد: تمام شهرهای استان خوزستان تلاش می‌کنند که میزبانان شایسته‌ای برای زوار اباعبدالله باشند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی با قدردانی از مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره برای اقداماتی که در راستای پذیرایی شایسته از زائران اباعبدالله صورت گرفت و ترتیب این همایش بزرگ قدردانی کرد و گفت: شیعه و سنی تا زمانی که زیر پرچم حسین(ع) هستند، از گزند دشمنان ایمن و در مقابل ایشان پیروز خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: چشم دشمنان حسین بر عملکرد زعمای عشایر و خادمان مواکب است و باید به نحوی شایسته از این امتحان الهی خارج شویم.

بر اساس این گزارش، مدیحه سرایی و خوانش اشعار حماسی و مذهبی در مدح اباعبدالله الحسین(ع) عاشقان و زائران کویش، از دیگر بخش‌های این گردهمایی بزرگ بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره، اظهار کرد: در زمان حکومت بعث، هیچ مراوده مذهبی میان دو ملت و میان ملت‌های منطقه وجود نداشت.

علی عابدی یادآور شد: این اجتماع مردمی در اثر امنیت حاکم در عراق و وحدت میان ملت شیعه ایجاد شده است که زائران اباعبدالله هزاران کیلومتر را در سلاما و امنیت طی می‌کنند.

در پایان این مراسم، پرچم گنبد مبارک عتبه حسینی و عباسی (علیهم‌السلام) رونمایی و به مسئولان منطقه تحویل داده شد.

همچنین از سوی نهاد بین‌المللی صلح و سازش کشور، از شیوخ عشایر و سران طوایف دو کشور به پاس وساطت‌های مدبرانه در زمینه ایجاد صلح و سازش، تقدیر به‌عمل آمد و سفیران این نهاد معرفی شدند.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو