شرکت دانش‌بنیان تولید سیمان و قطعات بتنی در دانشگاه بین‌المللی چابهار آغاز به‌کار کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64247
ساعت 18:07 شنبه 31 ارديبهشت 1401
سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان تولید سیمان و قطعات بتنی در چابهار آغاز به‌کار کرد گفت: این شرکت نخستین مجموعه دانش‌بنیان و دارای دانش فنی در زمینه تولید همزمان برق و سیمان سبز است.

 به گزارش فرینا به نقل از ایرنا،ناصر آبروش اظهار داشت: شرکت اکسیر صنعت سیمان سبز یک شرکت دانشبنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین‌المللی چابهار و فعال در زمینه‌های تولید سیمان، بتن، قطعات بتنی سبز (دوستدار محیط زیست) و برق سبز از ضایعات کشاورزی، صنعتی و معدنی و همچنین مدیریت پسماند و طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی است.

به گفته آبروش؛ این شرکت نخستین مجموعه دانش‌بنیان و دارای دانش فنی در زمینه تولید همزمان برق و سیمان سبز بوده و برای نخستین‌بار در دنیا توانسته است از ضایعات نیشکر، سیمان های با فناوری بالا (Hi-Tech) تولید و ایران را به صاحب امتیاز این دانش فنی در دنیا تبدیل کند.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان توانسته تاییدیه‌های مرکز پژوهش‌های صنعتی، بنیاد ملی نخبگان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کانون پتنت ایران، دانش بنیانی و سایر مجوزهای مربوطه را اخذ کند و در این راستا مفتخر به 2 ثبت اختراع داخلی و یک ثبت اختراع بینالمللی در اداره اختراع آمریکا (US Patent) و گرنت اختراع شده است که بر همین اساس برای محصولاتش دارای حق انحصاری در کشور و دنیا است.

آبروِش ادامه داد: آنطور که مدیران این شرکت عنوان کرده‌اند، سیمان‌های تولیدی آن‌ها علاوه بر مزایای زیست محیطی و مدیریت کارآمد انواع پسماند، مشخصات فنی نظیر مقاومت‌های فشاری، خمشی و کششی، دوام و مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی بالاتری را نسبت به سیمان پرتلند ارائه می‌کنند، به طوری که بتن تولید شده از سیمان‌های ذکر شده در رده‌های پرمقاومت، فوق پرمقاومت و عملکرد شیمیایی و دوام بالا و مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت، دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: مدیریت انواع پسماندهای ساختمانی، شهری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، فاضلاب و سایر موارد مرتبط و همچنین تولید زغال و کربن فعال از ضایعات نیز از دیگر خدمات این شرکت دانش بنیان است که به دلیل وجود تیمی متخصص، می‌تواند خدمات مشاوره، طراحی، نظارت و اجرای پروژهای عمرانی را به کارفرمایان ارئه کند.

دانشگاه بین‌المللی چابهار در منطقه آزاد و حوزه سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو