رسالت ما حفظ و نگهداری فرهنگ، هنر و میراث تاریخی با ارزشمان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64224
ساعت 10:31 پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: حفظ و نگهداری فرهنگ، هنر و میراث تاریخی که می‌تواند به توسعه پایدار کمک کند رسالت ما است.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار برای توسعه فرهنگ و حفظ تاریخ منطقه تلاش‌ می کند، گفت: خدمات ارزشمندی همچون مرمت ابنیه تاریخی، حفاظت آثار باستانی، برگزاری دوره های آموزشی و وبینارهای میراث فرهنگی و نیز ایجاد خانه فرهنگ با هدف حفظ مواریث فرهنگی در منطقه رقم خورده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن گرامیداشت و تبریک «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» که بیست و هفتم اردیبهشت ماه پاس داشته می شود افزود: موزه ها و مواریث تاریخی و فرهنگی ابزار صلح در جهان هستند و رویای انسان ها در طول تاریخ است که حاصل پیام نیاکانمان است.
وی از اهم ماموریت های معاونت متبوعه خود را نگهداری و پاسداشت هر آنچه آثار و ابنیه تاریخی که بیانگر بخشی از تاریخ مردم می باشد است برشمرد و اضافه کرد: پروژه های دارای اهمیت متعددی در دستور کار قرار دارند که بهسازی و مرمت آثار تاریخی، مطالعه و بررسی باستان شناختی محوطه های باستانی سواحل مکران و تهیه و تدوین پرونده و ثبت جهانی مناظر طبیعی و تاریخی از دیگر برنامه های در دست اقدام در سال 1401 سازمان منطقه آزاد می باشد تا بتوانیم بخش مهمی از دین خود را به مردم منطقه و کشور عزیزمان ادا کنیم.
شهرکی همچنین به ارتباط های خوبی که مردم با مسئولین در حفظ تاریخ و پیشینه خود برقرارکرده اند اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی مردم استان سیستان و بلوچستان باید تلاش مضاعف در نمایش پیشینه و معرفی و ترویج آن به شکل گسترده با راه اندازی موزه ها، حمایت، نگهداری و از همه مهمتر آموزش حافظان میراث فرهنگی صورت گیرد.

شناسه خبری: 64224

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو